Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

lösa rykten ang. 1:e april

Tråden skapades och har fått 89 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Satt och disskuterade lite med mina kompisar om vad som troligtvis kommer den 1:a april. Vi kom fram till att en iMac med vinyl-slot hamnar högt upp på listan. Kanske kan Steve Jobs överträffa sig själv och även lansera en vinyl-ipod? "vi-Pod" med 15" tryckkänslig skärm. Jag är inte helt säker men jag tror att jag hörde några apple-killar som satt och snacka om detta på pendeltåget i veckan. Vad tror ni?

Låter ytterst osannolikt, men skulle vara mycket kul. Udda id'e.

Skål på dig!

  • Medlem
  • Borås
  • 2006-03-04 23:45

Man kanske skulle stänga forumet vid den här tiden på dygnet, de här dagarna i veckan

amolle, vem åt upp din humor!!!???
kanske: bengt

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-05 00:55

Ersättaren till G5 PM, iBook och nya skärmar?

  • Medlem
  • 2006-03-05 09:55

Från initierade källor har jag hört att det kommer en "table-mac". Tidigare rykten om "tablet" har helt enkelt missat lite, det blir en kombo matsalsbord/dator med en stor pekskärm som bordsyta. För att den ska starta måste man placera ett äpple på bordet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-05 11:39
Ursprungligen av SirN:

Från initierade källor har jag hört att det kommer en "table-mac". Tidigare rykten om "tablet" har helt enkelt missat lite, det blir en kombo matsalsbord/dator med en stor pekskärm som bordsyta. För att den ska starta måste man placera ett äpple på bordet.

. .

.

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-03-05 10:11

Kanske det kommer special utgåva jubileums mac?

Min gissning är en ny iBook (namn MacBook?), ny Powermac, ny iSight och lite ny rolig mjukvara?
Nya skärmar lär nog få vänta till i jul.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-05 11:42

eller så kanske det kommer en minidator som heter tablettmac - som man kan ha under tungan

haha skönt med humor på söndagen.

Jag hoppas de släpper en ihomour - i dessa dagar med både virus, krig och ett Vista som är skrattande likt Tiger så måste världen livas upp en aning.

Sen så väntar man fortfarande på idream - risken finns dock att MS kommer få patent före vad jag har hört säkra källor på en flygplats ge indikationer om. Detta skrämmer mig då de (MS) ännu ej kan säkerställa om det är fritt från blå skärmar, virus och andra elaka styggingar.

Hur troligt är det att Apple lanserar en Tablet mac - pda - smartphone?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-05 22:07
Ursprungligen av draags:

Hur troligt är det att Apple lanserar en Tablet mac - pda - smartphone?

100% - säkert jag lovar, jag vet, jag hoppas, jag är naiv

kanske -men kanske någon av dom, men inte bägge - om jag får ut marknadsföringssynpunkt säga att om JAG skulle vart Jobs så skulle jag på 30 års dagen lansera - "nästa revolution" dvs en eller ett par produkter som är så vassa att marknaden och användarna häpnar - det är det som jobs är duktig på, det är det jag tror han kommer att göra.

Jag tror på (spånar fritt)

Tablet, som går att koppla till den 50" som dom släpper samma dag - med tryckkänslig skärm och allt

/Tangen

  • Oregistrerad
  • 2006-03-05 21:51

Ny iPod ser ganska verklig ut!

  • Medlem
  • 2006-03-05 22:04

Jag tror att de kommer att släppa en gråbeige monohögtalare till iPod samt ytterligare ett fodral till iPodden, nu i ljusgul skumplast. För detta kommer de att hyllas av samtliga macanvändare utom ett par switchers som kommer att hatas för all framtid därefter.

  • Oregistrerad
  • 2006-03-05 22:15

De bilderna såg riktigt verkliga ut!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-05 22:51

Speglingarna i skärmen såg äkta ut i alla fall.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-06 00:27

Vad kan nu detta betyda? Vad jag förstod var det nya bilder på ipodAV publicerade på macshrine och nu när man försöker komma in på sidan så säger den så här "This Account Has Been Suspended"!!! O jag som aldrig hann se bilderna!

Den ser ju faktiskt trevlig ut.

Tänkte på en sak, den där gyro tekniken som känner av hur man vrider - skulle den kunna fungera så att men och rull reglaget förändras hur man håller sin nya ipod - alltså om man håller den som vanligt då är meny knappen åt det hållet som i nuvarande ipods och om man vrider devicen för att se på tex film ice age så vrids reglaget såsom på de nya bilderna. Hänger ni med?

Tangen - jag hoppas verkligen du har rätt - framförallt att de lanserar något "nytt" något som är wow - lite vågat - för de kan väl inte enbart lansera en ipod video.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-06 11:45
Ursprungligen av draags:

Tangen - jag hoppas verkligen du har rätt - framförallt att de lanserar något "nytt" något som är wow - lite vågat - för de kan väl inte enbart lansera en ipod video.

Det borde komma nåt kul...

/Tangen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-06 12:06

Inte för att jag känner igen mig...
:rolleyes:

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-03-06 11:09

hehe.. klockren!

underbart

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-06 11:58

"Fun new products" menar du? Precis som förra veckan.

Jag ser fram emot läderfodral till iPod nano och iPod Shuffle.

http://mirror.root.vc/macshrine.com/ipodav.htm

Dessa bilder ser onekligen rätt äkta ut, eller?

Annars är de rätt bra compade?

Men med lite AE eller Shake så är detta ju inga problem.

Men inte blir det enbart detta i April - det vore sorgligt. - Då får man väl ge upp o skaffa sig ett liv.

  • Oregistrerad
  • 2006-03-06 18:48

Är det ens bestämt att apple kommer hålla ett event den 1 April? Är det inte bara spekulationer?

Bevaka tråden