Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ellen Feiss hysterin håller i sig

Tråden skapades och har fått 44 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ellen Feiss har blivit en superkändis inom Macvärlden sedan hon var med i en av Apples "switch"-reklamfilmer. På Apple Expo i Paris fick just denna film stående ovationer av 4.000 personer i publiken.

Tidningar som New York times har skrivit en artikel om vad dom kallar för "the Ellen cult" (kräver registrering).

Det finns ett par FanClub sidor som drog igång bara timmar efter att reklamfilmen släpptes, till exempel The Official Ellen Feiss homepage och Ellen Feiss Fan Club.

Nu har hela spektaklet gått ett steg längre. Det går numera att beställa t-shirts, musmattor och ryggsäckar med hennes namn: EllenFeiss.net

99mac.com kommer att följa hysterin och se hur detta slutar. Se reklamfilmen där allting började:

http://www.apple.com/switch/ads/ellenfeiss.html

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-10-04 11:51

Folk har FÖR mycket tid...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-04 14:05
Citat:

quote: Switch to crack

*LOL*

Jag har rensat denna diskussion ifrån allt tjat om "skrivihop.nu". Starta gärna en separat diskussion om detta under "feedback" /Martin

Vad var det för bra med den reklamfilmen?

Anledningen till att hon blivit känd är nog att hon ser minst sagt lite påverkad ut - och att hon är ganska söt antar jag.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Martin Björnström:
Anledningen till att hon blivit känd är nog att hon ser minst sagt lite påverkad ut - och att hon är ganska söt antar jag.

Ja, hon är en riktig böna men ser onekligen lite knarkad ut.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-04 21:00

Tjejen är 15 år eller så och är knappast knarkpåverkad på bilderna. Men visst är hon jättekul.

Visst, lite cool e hon allt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-04 22:16

Söt? Ehe... Apple måste ha filmat ett antal olika människor i denna kampanj och själva valt ut de som de fann bäst. Att de valt just denna llla "spacade" tjej framstår som ett mysterium... Hon verkar sorglig på något sätt. Och femtonåringar...tja, det finns många femtonåringar som går på "kul saker". Dock är det mycket tveksamt att man skulle ha valt en påverkad tjej i denna marknadskampanj. Men man måste ju å andra sidan ha anat att folk skulle uppfatta det så....och därför är valet lite märkligt. Vad var avsikten? Att det sedan har blivit lite "kult" över henne kunde väl ingen ana...

Och varför förstår inte jag. Sorry! :rolleyes:

Det var det jag sa!
Hon e söt ju. Riktigt tuggbar

G-bit

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-10-04 22:54
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Gambit:
Det var det jag sa!
Hon e söt ju. Riktigt tuggbar

G-bit

Händerna på täcket...

Yes Sir!

  • Oregistrerad
  • 2002-10-04 23:07

Hon har en cool attityd och jo, hon är nog söt...

Tycker Apple har valt ett stort spektrum av användare... Saknar vissa av de gamla filmerna. Han som var utvecklare ifrån östkusten gillade jag skarpt...

Jag föredrar att tro att Apple har fruktansvärd pejl på vad som är bra reklam. Jag tror inte att det var omedvetet av Apple. Ellen har säkert sålt fler macar än alla de andra switcharna tillsammans. Detta enbart pga mediahysterin kring henne och frågetecknen kring om hon var "under the influence" eller inte.

Jag är också tveksam till att hon är påverkad. I alla fall inte i filmen. Hon har i alla fall inga vidgade pupiller vad jag kan se.
Men hon uppför sig inte riktigt "normalt" i filmen (fast det kan ju vara så man "ska uppföra sig" i de åldrarna i det området i USA hon kommer i från).

Åh andra sidan är väl de flesta tonåringar mer eller mindre flummiga. Det har de väl alltid varit? Jag var det!!

Nej, det känns som ett jäkligt proffsigt reklamval av Apple som verkligen slog in. Och lite kult och hysteri kan ju inte skada!! Fast det kanske inte var vad Ellen väntade sig...

/JO

  • Oregistrerad
  • 2002-10-05 11:48

Det kan ju också vara så att hon är regisserad

"Under the influence"....Ni behagar skämta Aprilo med mig!
Var det dummaste jag hört.
Hon är som många andra tonåringar...."bee-beep-beep, like...duh"

G-bit

  • Oregistrerad
  • 2002-10-05 13:59

tycker lite synd om henne.. på grund av dom där sidorna.. som fannas länkade överst på den här sidan.

nog för att hon blivit en kult och videon är ju riktigt grym.... men.. att en del kan bli så desperata/insnöade på framförallt henne.. det känns lite obehagligt..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-05 14:56

Jag tvivlar trotsallt på att Apple skulle ha sålt fler macar p.g.a. den här tjejen. Kulten är ju kring hennes person - inte Apples produkter. Möjligen om man gjort en serie av "spejsade" människor...

Kanske vi skulle kunna göra en svensk tonårsversion...

"Å han´ba - PC, liksom.
Å ja´ba, va?
Å då´ba han´ba sen´ba...typ,vad´dåra liksom,va.
Å nu´ba han´ba mac´ba! Coolt,va?!
Öhhhhh...."

(var jag elak nu?!)

Larvigt.. hon e ju inte ens snygg.. ge mig en shyst Mac o kolla på istället.

En "snygg" tjej skulle inte inge något förtroende. I Compaqs version skulle Victoria Silverstedt sitta och knattra, och tom hon skulle förstå. Men Apple är "något" proffsigare...! Jag tycker hon är "rätt", ser "vanlig" ut, är en "vanlig" ungdom... bra Apple.

[edit: dyslexi som vanligt]

[ 05 Oktober 2002, 15:56: Meddelandet ändrat av: El Tollo ]

Så vad bli Apples nästa steg i Switchkampanjen? Ännu har jag inte sett den pensionerade amerikanska demokratiska medelklassen - den tror jag på. Några typiska (?) republikaner tror jag aldrig kommer att hamna i dessa samanhang. Övre samhällsskiktet med jurister och finnansnissar vore nog inte fel, typ Wall Streetfolket.

För Ellen Feiss skull så hoppas jag att hon har bonuslön efter hur många som kollar in henne hos Apple - kan vara värt besväret med berömmelsen.

- Olle

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Thomas ´´Clavius´´:
Jag tvivlar trotsallt på att Apple skulle ha sålt fler macar p.g.a. den här tjejen. Kulten är ju kring hennes person - inte Apples produkter. Möjligen om man gjort en serie av "spejsade" människor...

Kanske vi skulle kunna göra en svensk tonårsversion...

"Å han´ba - PC, liksom.
Å ja´ba, va?
Å då´ba han´ba sen´ba...typ,vad´dåra liksom,va.
Å nu´ba han´ba mac´ba! Coolt,va?!
Öhhhhh...."

(var jag elak nu?!)

Jättebra!

  • Medlem
  • 2002-10-06 01:09

...själv hoppas jag innerligt att vi kan lägga ner ämnet Ellen Feiss nu... *suck*

Mer Ellen

Hon blir bara häftigare ju mer man ser och hör henne

  • Avstängd
  • 2002-10-06 21:48

Jag vill se en hyperkaffespeedad nervös wallstreetare stå o predika iBook / PowerBook

Bevaka tråden