Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Google är nere !!

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag vet, det är sjukt. Men det har hänt. Google har gått ner. Hoppas den kommer upp snart... för 99mac har aldrig gått så här segt förutom under nån av Keynote:sen.
99mac verkar ha en timeout på google-ad:sen på 90 sek eller 2 min... sen laddas sidans text.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-04 14:50

Nädå.

Bra svar. Care to elaborate?
Har säkrat med en kille i Stockholm, men han kanske har BBB också... och så är det BBB:s "koppling mot Google" som itne fungerar? Jaja, ni behöver inte påpeka, ni vet vad jag menar.

Funkar fin fint för mig.

[Kommunicera]

Verkar vara en bredbandsbolaget issue. Vilket är väldigt konstigt. Har testat många andra siter i USA, och de funkar klockrent.

  • Oregistrerad
  • 2006-03-04 15:26

Jag kör också BBB, och Google är nere för mig med, plus att 99:an laddar väldigt långsamt.

Jag kör med Bredbandsbolaget. Google är nere. Men 99mac är lika snabbt som vanligt.
Detta gäller oavsett om jag använder Nitro eller Nitro Plus.

Google är uppe! Krisen är avblåst men myndigheterna uppmanar fortfarande till lugn och att man håller sig inomhus.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-04 16:10

Blir man sjuk om Google är nere en stund?
Måste man ropa på hjälp då?
Om man känner att tillvaron rasar ihop för man inte kommer åt Google på sekunden så är det dags att uppsöka en skrynklare.
Och vissa saker kan också bero på vilken operatör man använder.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-04 16:20

Det var väl det som var grejen - att bbb inte kom åt google - vilket gjorde att alla sidor med banners från google på inte blev uppdaterade som de skulle?

/Tangen

  • Oregistrerad
  • 2006-03-04 16:35

Jag har också BBB och ett tag funkade inte google men jag håll på och prova och efter ca 5 minuter lyckades jag ladda in www.google.com. Nu funkar även svenska google.

Jag testade i en halvtimme innan jag gav upp. Funkade helt enkelt inte. Och ja, jag fick panik, för 99mac var för seg... min absoluta favvo-sajt
Om du tänkte fortsätta vara dryg Konrad så tycker jag du kan uppsöka nån annanstans att vara det. Det uppskattas inte.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-04 20:49

yepp för oss bbbare fungerade inte google.com tidigare idag... iaf i sthlms området. trodde jorden hade gått under.

Ni får väl använda Googledödaren

http://search.msn.com

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-04 21:03

OH MY GOOD.. imdb.com är också nere! Är världen påväg att gå under?

Ursprungligen av 20Hz:

Är världen påväg att gå under?

Möjligtvis Bredbandsbolaget. Funkar fint med telia här.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-04 21:12

VARFÖR VARFÖR VARFÖR? en lördagskväll med snöstorm nära på ute och man vill inte gå ut.. och så fungerar inte imdb..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-04 21:18

haha.. nu funkar det igen!!!

Snart spärrar BBB 99mac

*ta I Trä*

1
Bevaka tråden