Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ingen uppkoppling – förutom via KDX

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-04 14:19

Något galet har hänt med min PB 15" (Sista PPC-modellen), den kopplar inte upp mot internet när jag vill använda iChat, Mail eller en browser (vilken som helst). MEN jag kan koppla upp mig via KDX.
Jag kör trådlöst med två AirPort Express stationer (varav den ena är kopplad till bredbandsmodemet).

Jag är förvirrad… och en smula frustrerad! Finns här någon som har en teori om vad som hänt?

/sputnik

Hmm, vad händer om du kopplar upp dig direkt via modemet? Funkar det då så sitter ju felet nånstans i basstationerna.

Två stationer förresten? Kör du med dem som brygga då eller? Pröva att ansluta direkt med PB:n i så fall.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-04 18:44

Allt lirar som det ska om jag kör via Ethernet, men vill jag köra trådöst så kommer jag bara ut med KDX, och det är ju en smula begränsat.

Men varför har du två airportstationer? Powerbooken har väl integrerat airport?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-05 17:31
Ursprungligen av irrelogical:

Men varför har du två airportstationer? Powerbooken har väl integrerat airport?

Det stämmer. Men den ena fungerar som brygga samt för att streama musik till stereon. Men det kvittar om jag använder en eller två AirPortstationer. Problemet betsår

1
Bevaka tråden