Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Publicera din iCal-kalender gratis!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Den nystartade webbtjänsten MyiCal erbjuder iCal-användare möjligheten att gratis publicera sina kalendrar online.

Tjänsten är fortfarande i sin vagga men man kan redan publicera sin egen kalender. Senare ska det bli möjligt att via webben lägga till fler kalendrar, inte bara sina egna.

Tjänsten förutsätter naturligtvis att man har iCal, som kommer med Mac OS X 10.2

[ 01 Oktober 2002, 16:16: Meddelandet ändrat av: Christian Åhs ]

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-10-02 10:07

Jag har testat men inte fått den att funka, trodde liksom att en webbversion av kalendern skulle publiceras, eller?

nån som fått den att funka?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: tobot:
Jag har testat men inte fått den att funka, trodde liksom att en webbversion av kalendern skulle publiceras, eller?

nån som fått den att funka?

Dom har precis fått upp en FAQ. Av vad som framgår så jobbar dom på att få fram en webbkalender i slutet på oktober.

Vad man kan göra än så länge är att publicera och prenumera på själva ics-filen. Man kan alltså låta andra iCal-användare se ens kalender om dom har lösenordet. På detta sätt kan man också synka sin egen kalender mellan jobb och hem.

  • Oregistrerad
  • 2002-10-02 11:31

iCal Exchange har fungerat grymt bra för mig! Har rullat problemfritt sedan introduktionen (förutom överbelastningen första dagen). Både från/till iCal och för folk som vill titta på ens kalender via webblläsaren.
Uppdaterad webbfunktion idag, för övrigt.

1
Bevaka tråden