Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

EyeTV hittar inte mitt Terratec T2

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

På mini kör jag EyeTV med ett Terratec T2 och det fungerar kanonbra. När jag installerade EyeTV på min iBook G4 så säger programmet att den inte är ansluten (trots att den är det). Vet någon vad som kan vara problet?

EyeTV startar när jag stoppar i sladden, så något känner den i alla fall, men sen är det stopp. När jag går in på setup assistant så känner den inte av någonting.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-02 22:54

Prova att kryssa i "Exhaustive Scan" och klicka sedan på Auto Scan-knappen. Vänta länge

Var hittar jag "Exhaustive Scan"?

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2006-03-03 10:11

För min del fungerar det inte med Exahustive scan (den måste du se eftersom den är ganska tydlig) heller, varken med den medföljande antennen, en extra köpt och extra stor eller om jag kör den direkt från den fungerande tv-antennuttaget i lägenheten..

Och programvaran är uppdaterad till senaste som ska fungera med Intel datorerna

Ni som har EyeTV, hur fungerar det med programtablå för våra svenska kanaler? Blir det som skärmdumparna på elgatos hemsida?

Hur fungerar det generellt. Är ni nöjda. Finns det något som inte fungerer som ni tänkt?

Jag hade hoppats på ett riktigt mediacenter från Apple men de verkar inte leverera något och jag vill inte vänta hur länge som helst.

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2006-03-03 10:27
Ursprungligen av jolander:

Ni som har EyeTV, hur fungerar det med programtablå för våra svenska kanaler? Blir det som skärmdumparna på elgatos hemsida?

Hur fungerar det generellt. Är ni nöjda. Finns det något som inte fungerer som ni tänkt?

Jag hade hoppats på ett riktigt mediacenter från Apple men de verkar inte leverera något och jag vill inte vänta hur länge som helst.

Jag kan återkomma om jag alls får den att fungera

Ursprungligen av jolander:

Ni som har EyeTV, hur fungerar det med programtablå för våra svenska kanaler? Blir det som skärmdumparna på elgatos hemsida?

Hur fungerar det generellt. Är ni nöjda. Finns det något som inte fungerer som ni tänkt?

Jag hade hoppats på ett riktigt mediacenter från Apple men de verkar inte leverera något och jag vill inte vänta hur länge som helst.

I version 2 fungerar tablåerna riktigt bra. De ser ut precis som på skärmdumparna på deras hemsida och det är bara att trycka på den lilla knappen ner i hörnet på programmet för att det ska spelas in.

Ursprungligen av divander:

I version 2 fungerar tablåerna riktigt bra. De ser ut precis som på skärmdumparna på deras hemsida och det är bara att trycka på den lilla knappen ner i hörnet på programmet för att det ska spelas in.

Hm, jag kan inte få in några tablåer. Sverige finns inte med på listan... Eller gäller tablåerna bara digital TV?

Ursprungligen av iggy:

För min del fungerar det inte med Exahustive scan (den måste du se eftersom den är ganska tydlig) heller, varken med den medföljande antennen, en extra köpt och extra stor eller om jag kör den direkt från den fungerande tv-antennuttaget i lägenheten..

Och programvaran är uppdaterad till senaste som ska fungera med Intel datorerna

Nej jag ser ingen ""Exahustive Scan". Hittar heller ingen info i hjälpfunktionen eller på deras hemsida. Finns denunder Setup assistent, i Preferences eller någon annan stans?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-03 13:45
Ursprungligen av divander:

Nej jag ser ingen ""Exahustive Scan". Hittar heller ingen info i hjälpfunktionen eller på deras hemsida. Finns denunder Setup assistent, i Preferences eller någon annan stans?

Exakt. Precis under Auto Scan knappen. Kan göra en skärmdump när jag kommer hem om det behövs

Nu har jag hittat "Exahustive Scan". Jag testade att installlera om på min mini (där EyeTV fungerar perfekt) och då såg det. Jag kommer däremot inte så långt på min iBook. Eftersom den inte hittar min Terratec T2 så lägger den av i rutan innan den där man kan välja "Exahusive Scan".

Går jag däremot in på "om den här datorn" så finns Terratecen där.

Ingen som har ett förslag på vad som kan vara problemet. Varför hittar inte programmet motagaren när den finns i "Om den här datorn" och eyetv startar när jag kopplar in motagaren? Det vore ju bra om man kunde använda tv-motagaren både till den stationära minin och min bärbara iBook.

Har du USB2 i din dator?

Jo jag har en USB2 och det har fungerat tidigare. Jag har nu även testat både program (EyeTV 2) och Terratecen på en iMac och båda fungerade perfekt. Kan det vara något som har gått snett när jag uppgraderade till version 2. Jag har testat att köra den äldre versionen som tidigare fungerade men den känner inte heller av Terratecen längre.

1
Bevaka tråden