Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMac G5 (isight) small till och dog.

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jättehögt small det....och säkringarna gick......och sedan dess går den inte att starta Tur att man har både apple Care (bara några månader gammal visserligen) och att det är en "hyrdator" så det ordnar väl sig med lagning men vet någon vad som kan ha hänt? (alla gissningar välkomnas)

/jonas

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-01 22:42

Du spelade Christer Sjögren med iTunes, sånt straffar sig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-02 14:35

Jag läste någonstans att en hamster hade krupit in i någons iMac och att den därefter slutade fungera. Om man åsidosätter frågan "hur i hela fidens namn...", kanske något liknande hände dig?

  • Medlem
  • 2006-03-02 15:37

behöver ju inte vara datorn.. kan ju vara en strömspik som blev för mycket..

på tal om hamstern i datorn..

jag hade en orm en gång som rymde och försvann.. sen gick tvn sönder, varpå vi körde den till service..
dagen efter skulle vi åka på semester, och då kom ormen fram ur bilen när vi stanande på flygplatsen. Min kära far fick ta den i sitt glasögonfodral och skicka hem den med några släktingar som lämnat av oss på flygplatsen.

Troligen gick det till så att ormen kröp in i tvn, kom i kontakt med något så det korsslöts och gick sönder.. När tvn bullrade runt i bilen kröp ormen ur och la sig någonstans. När min mormor sedan satt och värmde upp sätet i bilen vaknade ormen till och kröp fram för att visa sig. Ett ärr på ormen tyder på att det var så det gick till, att den bränt sig i tvn.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2006-03-03 00:17

Strömspikar (dvs överspänning) är väldigt sällsynta i det svenska eldistributionsnätet, även på landet, utom när det åskar vilket det inte är säsong för. Det är med 99.99% säkerhet nätaggregatet som gett upp.

Edit:Terminilogi

Strömspikar är dock alltför vanliga på Trasibiriska järnvägen och bränner mer än gärna upp minolta laddare

1
Bevaka tråden