Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny LCD-iMac bekräftad?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Enligt Morgan Stanley och analytikerna Gillian Munson och Stirling Levy så har Apple beställt komponenter för tillverkning av 100.000 st 15" LCD-iMacs, varje månad. Med start januari 2002.

Vidare beryktade specifikationer talar om Gigawire (ny Firewire-baserad teknologi) och löstagbar hårddisk. Priserna ska enligt AppleInsider ligga på $999, $1299 och $1599, för de tre olika modellerna.

Apple och Steve Jobs väntas lansera den nya iMacen antingen på MWSF, Apple Expo i Tokyo eller på en Apple Event, före mars månad nästa år.

Läs vad Morgan Stanley sägs veta.

AppleInsider skriver om den nya iMacen.

Drömmarnas 15" LCD-skärm för iMac.

Vad ska den nya iMacen erbjuda för att Du skall vara intresserad? 1GHz? Liten? Snabbare Firewire?

Diskutera nedan!

  • Medlem
  • International user
  • 2001-12-05 11:06

GeForce 2 MX
900MHz hottad G3
CD-RW/DVD
Trådlöst tagnentbord?
133 sysbuss
Plats för 3 ram moduler
Snabbare firewire (gigabit) som är kopplad till primär HD´n

Är dessa önskningar omöjliga? Nej, men dom nedan är

1 GHz G4
GeForce 2 GTS 64
CD-RW/DVD-r
PCI

Nej, nu är jag bara jobbig

Dom kan aldrig släppa ett sådant där monster...vem skulle köpa proffsserien då?

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2001-12-05 16:30

Designen:
Mer lånat från iBook än TiBook? Hoppas de lägger till en pulserande diod som visar vilande dator! Och ett lysande äpple. Dessa detaljer är ju bara sååå :cool::a på de bärbara juvelerna!

Kanske lite "metall"-paneler eller...

Apple brukar ju även hitta på någon fiffig detaljlösning.

OJ vad det går att spekulera! Nu är vi igång igen!

Hoppas de lägger till en pulserande diod som visar vilande dator!

Finns redan på dagens iMacar.

Kan vara rejält irriterande om man har datorn i samma rum som man sover kan jag säga.

Kan vara rejält irriterande om man har datorn i samma rum som man sover kan jag säga.

Ja, vid kolsvart rum så lyser den där lilla lampan upp förvånadsvärt mycket.

En platt bred skärm (gärna 16" eller 17") som går att vrida till vertikalt läge. 1 AGP-plats för grafikkortet som då går att uppgradera senare. Och så ska den vara billig och väldigt tyst vilket även gäller hårddisken och DVD/CD/CDRW-enheten. Det ska vara den perfekta Mac OS X maskinen för hemanvändare som inte behöver en massa plats för expansion. Det känns viktigare med större skärm än snabbare USB/FireWire

  • Oregistrerad
  • 2001-12-05 20:53
Citat:

Skapades ursprungligen av: Fredrik Sigbjörn:
Kan vara rejält irriterande om man har datorn i samma rum som man sover kan jag säga.

Ja, vid kolsvart rum så lyser den där lilla lampan upp förvånadsvärt mycket.

Kanon! Jag som tänkte köpa ett nattlampa på IKEA...då köper jag en iMac istället

Intressant upplösning på 15 tumsskärmens som länkas i första inlägget, "SXGA+" vilket är 1400 x 1050.

Och jag kan tillägga att en pulserande nattlampa är det sista du vill ha Ken, tro mig...

  • Medlem
  • 2001-12-06 15:41

Det finns ju redan en TFT-iMac, den kallas för iBook

Citat:

Skapades ursprungligen av: nixon:
Det finns ju redan en TFT-iMac, den kallas för iBook

För liten skärm... I alla fall för en stationär dator. Dessutom vill man ju ha ett riktigt tangentbord och mus till en stationär dator men annars tror jag inte det råder något tvivel på att den nya iMacen kommer hämta mycket inspiration från iBooken.

Pulserande nattlampa är inte så värst farligt ändå, man vänjer sig. När man dessutom tänker på vilken underbar tingest det är som sköter pulserandet så är det faktiskt ganska trevligt att sova i samma rum som den

hmm, en imac med platt skärm. Frågan är väl hur mycket den skulle kosta. Kommer de att kunna erbjuda en billig variant under $1000?

Jag har lite svårt att se att en dator med i stort sett samma eller bättre innehåll än iBook, inte mycket större, skulle kunna bli billigare.

//mackan

1
Bevaka tråden