Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Klarar nya minin WOW?

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-01 13:36

Hejsan funderar på att skaffa en macmini, är det ngn som vet om maskinen klarar av spelet
World of warcraft? Tack på förhand!

/DT

  • Oregistrerad
  • 2006-03-01 14:34

Det är nog bara att glömma...

  • Oregistrerad
  • 2006-03-01 14:42

Det lär väl fungera måttligt... Grafikkortet har ju bara 64 Mb, processrokraften vet jag inte hur bra det är med. Men det lär hacka en massa på folktäta områden. Om jag var du skulle jag skaffa åtminstone iMac dual core med 2 Ghz.

  • Medlem
  • Söderköping
  • 2006-03-01 14:57

Den nya mac mini lär klara World of Warcraft hjälpligt om man har åtminstånde 1gb ram i den. Om du vill ha en kraftfullare maskin så är väl iMac 17" nästa steg.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-01 14:58

Det ska fungera alldeles utmärkt vad jag har fått höra!
1gb ram är att föredra.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-01 15:26

Körde det på min ibook g4 1.2 och tyckte inte att det hackade särledes mycket, med 521 mb ram
tjoho!

Ursprungligen av David.T:

Hejsan funderar på att skaffa en macmini, är det ngn som vet om maskinen klarar av spelet World of warcraft?

Om du menar nya Mac mini med Core Solo eller Duo är det ingen som riktigt vet än. I Blizzards Mac Tech Support-forum kan man dock läsa följande:

Citat:

It's hard to predict the performance level on the new Mini model, in general it should be better than the old Mini, I doubt it will be as good as the iMac-CoreDuo and MacBook Pro.

I think what people are likely to find is that it plays fine at modest resolutions - 800x600 or 1024x768. I think at 1280 or 1600 you will start to notice a lot more FPS drag on the GMA 950 GPU - but we don't have these machines yet so we can't really predict.

Hela tråden.

  • Oregistrerad
  • 2006-03-01 22:57

Jag har en kompis som kör WOW på en gammal mac mini och han säger att det funkar utmärkt!

Har läst att WoW krashar på vissa intelmacar, kommer inte ihåg var jag läste det, kanske t.o.m här på spelavdelningen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-02 00:49

Skämtar ni eller?
WoW går utmärkt att köra på min gamla Power Mac G4 533 MHz från 2001! Det är klart att det fungerar på alla nya datorer.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-02 04:11

Att WoW fungerar är en sak, att WoW fungerar och är SPELBART är en annan. Jag provade WoW på min ibook g4 1,3ghz med 1GB ram och tyckte det var helt horibelt att spela. Det kanske gick att slödöda lite mobs utanför byarna och så men instancer och liknande kunde man totalglömma.

Men visst.... det "fungerar"....

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-03-02 09:15

Det handlar väl om hur hög upplösning, detaljnivå man kör etc. Tror definitivt att den nya minin klarar WoW mer än hjälpligt om man inte maxar alla inställningar.
Jag kör WoW på min nya iMac 20" 256MB vram 1GB ram. Har max på allt (utom gloweffekten som inte funkar bra alls i OpenGL) och full upplösning 1680*1050. Vanligen har jag 40-100fps, men bottenrekordet är 12fps i Ironforge med typ 200 andra spelare i vägen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-02 11:38

OK, jag kör inte spelet själv så jag är ingen expert, men jag har en vän som kör WoW typ dygnet runt på sin Mac mini 1,25 GHz/512 MB och han kör ofta instancer och mycket annat. Han brukar inte klaga och när jag ser honom spela, ser det inte alls ut att hacka. Bara när man flyger - då går det ner till långt under 1 fps ibland - men man behöver ändå inte kunna göra något just då.

Självklart kan man inte ha högsta upplösningen, etc, men man måste inte sätta ner allt till någon skräpkvalitet - det är helt OK grafik i en helt OK hastighet.

  • Oregistrerad
  • 2006-03-02 23:30
Ursprungligen av Rajje:

OK, jag kör inte spelet själv så jag är ingen expert, men jag har en vän som kör WoW typ dygnet runt på sin Mac mini 1,25 GHz/512 MB och han kör ofta instancer och mycket annat. Han brukar inte klaga och när jag ser honom spela, ser det inte alls ut att hacka. Bara när man flyger - då går det ner till långt under 1 fps ibland - men man behöver ändå inte kunna göra något just då.

Självklart kan man inte ha högsta upplösningen, etc, men man måste inte sätta ner allt till någon skräpkvalitet - det är helt OK grafik i en helt OK hastighet.

Lär knappast se särskilt bra ut, eller flyta så fint heller. Tycker det går lite småsegt på min bärbara dator med 1gb ram, radeon 9700 samt centrino 1,8ghz prolle. men visst, är man inte så kräsen går det nog att få igång spelet.

  • Oregistrerad
  • 2006-03-06 08:50

Jag kör wow på min 1.33ghz mini med 1gb minne... innan jag uppgraderade minnet laggade det såfort wow skulle läsa från disk, men efter uppgraderingen ligger jag på runt 20fps för det mesta. När det är mycket folk som te.x runt mailboxen i orgr så droppar den ofta ner till 5-10fps, det är dock inget som stör efterssom det inte direkt påverkar spelandet. Jag kör dock på det lägsta i allt och i 1024*768. Hade varit trevligt om den nya minin iallafall presterar likvärdigt i wow och om den gör det kommer jag säkert att byta efterssom jag änvänder minin till annat med.

/Glawe

Jag kör just nu på min Mac Mini, med 1GB i ram, dock så är de lite småsegt med FPS dropar. Tror dock på grafikortet att de har nått att göra med de.
Försöker hitta nån guide eller nått där dom vet hur man ska tweaka för att det ska gå bättre.
För jag har hört folk, och vet folk som kör WoW på gamla Mac Mini och de går perfa..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-07 07:53

Hmmm, vilka krav folk har! Jag sitter så nöjd med WoW på min 1,25 GHz Alubook med 1,25 GB minne. Har inte ens ändrat några grafikinställningar från default... (annat än att jag ofta kör spelet i ett fönster i st f helskärm)

Medges dock att det hackar en del inne i Stormwind eller Ironforge när mycket folk kutar omkring.

  • Medlem
  • Sollefteå
  • 2006-04-10 00:20

Jag kör Wow i 1024*768 på min Mini g4 1,42a med 512 i ram och det går utmärkt för mig att spela. Visst det blir en jävla massa lagg när man flyger in i t ex ironforge och det laggar på rätt bra när man står utanför Auciton House och bank, men annars har jag inte märkt några problem.

Kan tänka mig att jag inte tänker försöka mig på någon 40 mans raid med den här datorn men det känns väldigt avlägset i vilket fall.

Tror knappast att det funkar sämre på intelmacarna. Fast det vet jag ju inte, men den har väl mer minne på grafikkortet, plus snabbare processorer och har man 1 gig ram kan jag tänka mig att det kommer rulla på riktigt bra.

Ett hett tips om man vill frigöra minne är också att stänga av alla onödiga widgets man har igång på dashboarden, men det visste ni säkert redan.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-04-23 14:56

jag kör wow på min alu 1,25 med 1,5 gig ram...funkar alldeles utmärkt hackar lite i stormwind när det är extremt mycke folk där..annars kalas bra jag har på dom för inställda inställningarna. kalas lir annars. plus att jag kör på en annan monitor med 1280x1024 och miljontals färger funkar kalas osm jag sa....keep rockin xon

1
Bevaka tråden