Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OS X 10.2 ej Jaguar i Europa.

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Från Apple Sverige :

"Hej,

Den 17 juli lanserade Steve Jobs Mac OS X "Jaguar", dvs version 10.2, på Macworld-mässan i New York. För att undvika eventuell förvirring, vill jag bara tala om att Mac OS X version 10.2 inte kommer att heta "Jaguar" i Sverige eller i resten av Europa. Versionen kommer här att heta Mac OS X 10.2.

Har du frågor är du välkomen att höra av dig till mig.

Vänliga hälsningar

Jannike Forslund"

[ 27 Juli 2002, 11:51: Meddelandet ändrat av: Christian Åhs ]

I ett nyhetsbrev från Apple finns rubben "Mac OS X höjer ribban igen". Undrar om Apple inte borde tänka över sina översättningar lite mer...

  • Avstängd
  • International user
  • 2002-07-27 10:52

I samma nyhtesbrev är det även en pinsam felstavning i ämnesrubriken: "Hot news från MarWorld NY"
Kom igen nu!

[ 27 Juli 2002, 10:53: Meddelandet ändrat av: Mattias L ]

Ähh, Apple Sverige och övriga Europa får kalla skiten vad de vill. För mig kommer det iaf heta ´Mac OS X 10.2 Jaguar´
Svårare än så är det inte

Men om man tänker efter så brukar man inte döpa sina färdiga versioner till ett kodnamn. Ett exempel är ju faktiskt M$ Windows:Codename Whistler, nuvarnade Windows XP.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-27 11:41

Mitt nyhetsbrev var bara fyllt med "äääääääååååååååaaaaa". Nån som vet varför?

Det är ju lite förbryllande att dom i det svenska eNews skriver följande: "Operativsystemet säljs separat för SEK 1.495 inkl. Moms och kommer att vara tillgängligt från och med augusti.

Jobs sa ju 24 augusti men svenska Apple säger ju faktiskt i sitt AppleStore eNews att det från och med dag 1 i augusti så ska version 10.2 finnas tillgängligt... kanske en felskrivning ??? Kan man tolka det anorlunda än 1 augusti ???

Olle

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-27 19:00

Brukar inte vanlig IT-Deadline logik vara 23.59 den 31 aug, men ej 00.01 01 sep?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2002-07-27 23:49

Löjligt att 10.2 inte skall få heta Jaguar här i Sverige och i övriga Europa. Väldigt löjligt.
Jag fattar inte varför.

Det är bara för att vi inte säger "Jagwire" här.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-07-28 01:05

Puss puss till Jannike

Jag har redan en "jagwire" som smyger kring ett vattenhål som desktop-bild.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-31 02:08

Man hör så ofta och så mycket om J.Forslund på Apple. Hon är citerad ofta i press och tom här... Borde inte en bild / presentation passande?

1
Bevaka tråden