Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Parmonterade minnen i Mac minin?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-01 12:46

Kräver minin numer parmonterade minnen (dvs att två identiska minneskretsar måste monteras)?
Funderar på detta eftersom alla BTO inkluderar två minneskretsar.
(Detta skulle ju vara en prestandafördel, men samtidigt göra minnesuppgraderingar lite bökiga).

Citerar från http://store.apple.com/1-800-MY-APPLE/WebObjects/AppleStore.woa/72701/wo/Mp5mNbDXYiYS2zVN70FzI2uY3Yb/2.0.19.7.0.8.3.49.1.0.1.9.0.0.3.1.1.3.0

"To maximize memory performance, it is recommended that memory SO-DIMMs be installed in pairs."

Jag visste inte ens att det var två minnesplatser i den...

Ursprungligen av irrelogical:

Jag visste inte ens att det var två minnesplatser i den...

Samma här, tills jag skulle skriva dagens artikel om Mac minin och upptäckte den detaljen.

Kanske en förändring som var möjlig när man gjorde grafikkretsarna integrerade (jag antar att det sparar plats att ha det så)?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-01 13:38

Jag tolkar det som att du kan ha en (eller två olika storlekar), men att prestanda blir bättre med två identiska minnesmoduler.

Att Apple säljer minin med bägge minnesplatserna fulla är lite märkligt när de inte gör det i iMacen.

Nä, så länge de inte är integrerade i en annan krets (det är de väl inte?) så sparar det väl knappt nämnvärt med plats. Iofs så behöver man ju inte löda dit något grafikminne.

Innan så var ju grafiken integrerad på moderkortet med, även om det var separat grafikminne.

1
Bevaka tråden