Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Var köper jag ram till 17" intel core duo?

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad ska jag ha?
tips på var man kan köpa billigt? länk?
vill ha 1gb extra. har standard 512 idag.
är det nån som vet om man byter det på samma sätt som på tidigare imac g5,
är det enda jag hittar beskrivning till på apples hemsida...

Ursprungligen av corbijn:

är det nån som vet om man byter det på samma sätt som på tidigare imac g5,
är det enda jag hittar beskrivning till på apples hemsida...

Mycket enkelt att installera minne. Titta här: http://theartofjason.com/tutorials/osxtuts/012406-install_memory.html

Och det finns säkert en beskrivning i handboken också...

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Mycket enkelt att installera minne. Titta här: http://theartofjason.com/tutorials/osxtuts/012406-install_memory.html

Och det finns säkert en beskrivning i handboken också...

Haha, det var det smidigaste jag sett på länge, nu är bara frågan vad jag ska köpa för minne?

So-dimm

Ursprungligen av klasherder:

So-dimm

okej, är inte hemma på sånt alls.
vem säljer billiga sånna?

Det finns många olika sorters "SO-DIMM"-minnen. Så här tror jag att den fullständiga beteckningen är:

DDR2 SO-DIMM PC2 5300 (667 MHz)

Finns bl.a hos Macoteket:
http://www.macoteket.se/search.jsp?search_string=DDR2+SO-DIMM+PC2+5300

SDR, DDR eller DDR2 ???

Se mitt förra inlägg. Där står klart och tydligt: DDR2

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Se mitt förra inlägg. Där står klart och tydligt: DDR2

sorry, började skriva innan du postade det...

OK, misstänkte kanske att det var så, men eftersom det var 15 minuter mellan inläggen så ville jag ändå påpeka det...

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

OK, misstänkte kanske att det var så, men eftersom det var 15 minuter mellan inläggen så ville jag ändå påpeka det...

tack, men jobbar i butik o ibland kommer det kunder och "stör"

Är det inte så att det bör vara likadana minnen för att core duo ska fungera optimalt, d.v.s. en 512 om det är det du har innan? Jag "kastade" ur min 512 och satte in två 1GB istället. Använde argumentet att de skulle vara lika för att övertala mig själv att handla två stora...

Ursprungligen av akerstrom:

Är det inte så att det bör vara likadana minnen för att core duo ska fungera optimalt, d.v.s. en 512 om det är det du har innan? Jag "kastade" ur min 512 och satte in två 1GB istället. Använde argumentet att de skulle vara lika för att övertala mig själv att handla två stora...

Jag pratade med kullander & kullander idag och han sa att det hade varit fördel med det förr men var inte säker på att det var så längre.
och det är var ändå mer fördel att köpa en 1gb än att köpa 512 till för att det ska bli jämt.

jag stoppade idag i 1 gb utöver de 512 mb som följde med.

det gjorde STOR skillnad!!!

itunes var tidigare nära obrukbart, nu fungerar det iaf. dashboard tog tidigare en halvminut eller mer på sig att uppdateras när jag inte använt det på en stund, nu går det mycket fortare. iphoto med 4000 bilder var småslött innan, nu flyter det. småsaker som minimering, command-tabbande och annat går mycket smidigare nu.

funderar du på att stoppa i mer minne i din intelimac? sluta fundera och KÖP!

AM

Tänk bara på att köpa dem hos en auktoriserat applecenter. Jag tänkte köpa på nån billig internetaffär online, eftersom det gäller att bara hitta rätt minnen, men om man gör det så har man inte mycket till hjälp om man får problem med datorn sen.

Det handlar väl om att inte ta sig vatten över huvudet.. Har man lite datorvana kan man nog sluta sig till vad som är problemet om minnet börjar krångla. Har man hanterat och installerat tidigare är det ju ett plus. Och så gäller väl att man får vad man betalar för..

Mina SizlingKeys för iTunes funkar direkt nu, med 512 mb fick jag vänta en stund innan låten byttes. Det var nog en kombination av ett slappt iTunes och SizzlingKeys i Rosetta kanske? Innan jag uppgraderade funkade heller inte volymknapparna på tangentbordet som de skulle, det tog en stund innan volymen ändrades och ännu längre innan 'klicket' hördes och OSDgrejen visades.

Jag är SÅ nöjd med macen nu, innan var jag ledsen för att min nya fina (dyra) dator inte funkade.

AM

  • Medlem
  • Växjö
  • 2006-04-01 16:14

Vilket minne köpte du då? Och varfifrån?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-04-04 12:25

Sitter bägge minnena i utrymmet under skärmen, eller är det bara en minnesplats?

Någon som vet om man kan stoppa i minnesmoduler om 2 GB? Apple säger endast 2 * 1 GB. Men är det för att det inte finns alternativt svårt att få tag på 2 GB minnen. eller är det att datorn/moderkortet inte hanterar mer än 2 * 1 GB?

Ursprungligen av INXS:

Vilket minne köpte du då? Och varfifrån?

Komplett.se

AM

1
Bevaka tråden