Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac.com nyhetstjänst

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Idag har vi nöjet att presentera vår nyhetstjänst här på 99mac.com. Vi jobbar fortfarande med vidareutveckling av fler roliga funktioner som medlemmar har frågat efter och ni kan räkna med resultat under Maj månad.

Vi har ännu inte gjort nyhetstjänsten till ordinarie förstasida för 99mac men om allting fungerar som det ska och tjänsten är uppskattad så kommer vi genomföra förändringen.

Jag vill samtidigt påpeka att vi "skyndar långsamt" och låter 99mac Guru:s sköta nyhetsrapporteringen tills vidare. Finns det medlemmar som är intresserade av att fungera som nyhetsredaktörer för 99mac så är dom välkomna att höra av sig till mig.

Ta en titt och kommentera!
http://99mac.com/nyheter.htm

[ 12 Maj 2002, 23:02: Meddelandet ändrat av: Martin Björnström ]

Ser bra ut tycker jag. Ur min spontana synvinkel.

  • Medlem
  • 2002-05-12 22:36

Det hela ser mycket bra ut. Det tar dock lite lång tid att ladda. Men det kanske beror på att det är så många som tittar på den nu . Det hade varit bra med en funktion som gör att man kan komma tillbaka upp från disskusionerna. Typ en "back" knapp.

Det som tar tid är den där annonsen - måste fixa det. Den är 149kb...

Kul att ni gillar det. Det går att göra mycket bättre - ge oss kreativa tips!

Forumet kan också komma att snabbas upp genom PHP accelerator som Martin tittar på just nu. En modul som snabbar upp cachehanteringen var det?

Forumet använder PHP accelerator sedan igår eftermiddag ;D

Det visste jag väl, jag bara skojade...

Ett par spontana reaktioner, förmodar att kritik är välkommen. Färgen på sidorna, ställ dig frågan om detta är ett färgval som du skulle ha hemma på dina väggar och svaret blir ett enda stort NEJ. Ljust, fräsht och luftigt - ja tack. Sedan alla dessa datumuppgifter, dom jyttrar bara till sidan, bort med dom i denna stora omfattning. Samt öppna mer mellan TABLE för att få luft.

Kör så det ryker...

Olle

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-05-13 20:32

Strålande! Ett stort lyft för 99mac...

Nu vill jag kunna ladda ner nyheterna till min PDA... gör det möjligt som en AvantGo-kanal!
På så sätt kan man ju också få ner lite i dom nya mobiltelefonerna (Ericsson P 800 och Nokia 7650)...

Nja, jag är skeptisk.
Låt gurusarna lägga sin tid på annat i stället. Jag tror att de gör mer nytta för "kollektivet" om de använder tiden det tar att leta och översätta nyheter till att i stället leta efter och skriva svar på allas frågor.

MacNytt har redan en bra nyhetstjänst. Be att få plocka rubriker från dem i stället och låt rubrikerna länka direkt till deras sajt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-05-14 01:07
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Hampus:
MacNytt har redan en bra nyhetstjänst. Be att få plocka rubriker från dem i stället och låt rubrikerna länka direkt till deras sajt.

Det skulle vi nog kunna tillåta 99mac är ett forum, så kommenterandet och community-känslan skulle inte lämna 99mac. Men.. jag vet betydelsen av att vara rorsman för ett eget skepp. Bygga egna grejer och stå för dem. All respekt till 99mac som försöker!
MacNytt finns kvar och såvitt jag vet så kommenteras det nog på våra nyheter här. Fortsätt med det, men kommentera gärna hos oss också, så att allt gnäll

kan omvandlas i förbättringar hos oss.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Henrik:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Hampus:
MacNytt har redan en bra nyhetstjänst. Be att få plocka rubriker från dem i stället och låt rubrikerna länka direkt till deras sajt.

Det skulle vi nog kunna tillåta 99mac är ett forum, så kommenterandet och community-känslan skulle inte lämna 99mac. Men.. jag vet betydelsen av att vara rorsman för ett eget skepp. Bygga egna grejer och stå för dem. All respekt till 99mac som försöker!
MacNytt finns kvar och såvitt jag vet så kommenteras det nog på våra nyheter här. Fortsätt med det, men kommentera gärna hos oss också, så att allt gnäll

kan omvandlas i förbättringar hos oss.

Ja, den dagen MacNytt kör med en UBB lösning så vore det trist. Inte tvärtom (?!)

MacNytt har redan en bra nyhetstjänst. Be att få plocka rubriker från dem i stället och låt rubrikerna länka direkt till deras sajt.

Den diskussionen har redan förekommit för länge sedan - men det var inte någonting som MacNytt var intresserade av.

Sedan dess har 99mac blivit betydligt större och nu finns det plötsligt möjlighet att driva en nyhetstjänst.

Ser bra ut tycker jag!

Jag ställer gärna upp som skribent ifall det behövs.

1
Bevaka tråden