Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WoW plötsligt avslutas o datorn rebootar

Tråden skapades och har fått 26 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-02-25 00:21

Satt o lira WoW sen i förrgår me 1.5GB ramminne, Intel Duo 1.83.

Helt plötsligt ikväll efter några timmars spelande så blir skärmen helt plötsligt svart o datorn startar om.

Nån som har haft samma problem?

  • Oregistrerad
  • 2006-02-25 00:23

lite off topic. Hur flyter spelet på?

Ursprungligen av Sombrero9999:

lite off topic. Hur flyter spelet på?

Jag har lagt in wow på min 1,83 bara för att se hur det gick, slutade spela för snart ett år sedan (det tar ju för mycket tid ) Det flyter på bra som sjutton med allt påslaget! (2GB)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-25 02:08

bra just nu tydligen då han inte svarar

  • Medlem
  • 2006-02-25 03:15

Spelet flyter på riktigt bra me allt maxat. Har kört hårdvarutest oxå, hitta inget fel på minnen el. annat. Typiskt att datorn ska reboota när man köra Molten Core

Hmm knepigt spelet har fungerat i flera timmar... låter som programfel tycker jag.
Eller så är det datorn som tycker det är dags att sluta spela.

  • Medlem
  • 2006-02-25 17:33

Well ska se hur WoW funkar idag. Tog bort alla mods o installera nya, kanske de hjälper but who knows? Konstigt nog kan man spela Doom 3 utan samma problem

Ursprungligen av Znake:

Satt o lira WoW sen i förrgår me 1.5GB ramminne, Intel Duo 1.83.

Helt plötsligt ikväll efter några timmars spelande så blir skärmen helt plötsligt svart o datorn startar om.

Nån som har haft samma problem?

Min spontana reaktion är att cpu har blivit för varm, där med startar datorn om.
Detta är ofta ett av det stora problem som Pc råkar ut för, när man har dålig kylning, men även minnet kan vara boven i dramat.

Troligast är det värme relaterat, dator bootar om för att skydda komponenterna från överhettning!
Se om du kan återskapa problemet och samtidigt mäta kontinuerligt temp på datorn speciellt Cpun och grafikkortet.

  • Medlem
  • 2006-02-26 02:32

Men hur tusan ska man mäta temp i en iMac? Har suttit nyss o kört drygt 5tim utan problem o vips så började samma skit igen Har även kört en omfattande hårdvarutest me skivan som följde me min Imac o den hitta inga problem på minne etc.

Ursprungligen av Znake:

Men hur tusan ska man mäta temp i en iMac? Har suttit nyss o kört drygt 5tim utan problem o vips så började samma skit igen Har även kört en omfattande hårdvarutest me skivan som följde me min Imac o den hitta inga problem på minne etc.

Det finns cpu temp mjukvara som du kan installera. Sök här på forumet så hittar du!

Temperatur Monitor och du hittar den här:
www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/27545

Ingen Cpu ska gå över 70 C grader enligt Intel, förmodligen ligger max Temp på Intel® Core™ Duo processor betydligt lägre än max 70 C. Enligt Apple själva så är det max ( Operating temperature: 50° to 95° F (10° to 35° C) ).

Senast redigerat 2006-02-26 20:01
  • Medlem
  • 2006-02-27 00:02

Laddade ner mjukvaran du länkade. Min mätare e mellan 45-47 C

(Intel Core Duo 1.83, 1.5gb ram)

Ursprungligen av Znake:

Laddade ner mjukvaran du länkade. Min mätare e mellan 45-47 C

(Intel Core Duo 1.83, 1.5gb ram)

Talade med intel och fick fram att de nya cpuerna Boxat ska klara 35W vilket är ca 90 grader, max temp, men kan gå enda upp till 100 grader vid mycket kort stund!

Så jag hade fel och blivit fel informerad av Intel Sverige som sa max 70 grader.

  • Medlem
  • Söderköping
  • 2006-02-27 00:07

Lär ju knappast vara värme, du kan ju spela Doom III utan att det hänger sig och det är ett mycket krävande spel. Dessutom är Core Duo en bärbar processor som är mycket sval i jämförelse med stationära sådana. Förmodligen är detta någon form av bugg i World of Warcraft. Intel-versionen är ju ganska ny det är väl inte så konstigt att lita buggar dyker upp.

  • Oregistrerad
  • 2006-02-27 00:24

En bugg i spelet kan inte krascha hela systemet om systemet är buggfritt.

Ursprungligen av ptr:

En bugg i spelet kan inte krascha hela systemet om systemet är buggfritt.

Inget system är buggfritt

Testa att köra andra tunga applikationer som belastar datorn till max, för att se om det endast är spelet som buggar ut eller inte! Kör någon form av Rendering alt någon form av benchmark test!
Flippar datorn ut, ja då är det inte spelet utan i Os X alt hårdvaran!

  • Oregistrerad
  • 2006-02-27 08:52

Tror det är ngt fel på WoW med tanke på att du kan köra DOOM 3 utan liknande problem. DOOM 3 stressar datorn ännu mer. Eller så kan det bero på något med ethernet.

  • Medlem
  • 2006-02-27 15:26

Nu fan blir jag trött på detta asså. Han logga in idag typ 10minuter sen samma skit igen. Svart skärm o datorn rebootade. Logga in igen o vips så åkte man ut.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-02-27 16:40

Står det inte något on det felet på WoWs forum? Tycker jag har läst nåt om det. Har du provat att söka där?

  • Medlem
  • 2006-02-27 18:10

Ringde upp Blizzards support. Följde anvisningar o tog bort lite prylar. Verkar som de e addons som ställer till problem.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-02-27 18:44

Jag har också läst någontstans att intel macar rebootar för vissa när man spelar wow. Synd jag bara inte kommer ihåg vart jag läste det...

Värmeproblem är det nog garanterat inte, antagligen ett fel i mjukvaran. Kommer väl en fix till det nångång.

  • Medlem
  • 2006-02-27 18:57

Tror att de e addons som e minnesrelaterat. Addons e ju grymt krävande för burken som att när dom tuggar o tuggar slukas minne o vips så finns de inget mer minne o ta utav därav kanske reboot?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-03-01 08:10

Jag spelar WoW på min Intel 20" och det funkar fint. Mycket fint till och med.

  • Medlem
  • 2006-03-01 19:38
Ursprungligen av mratin:

Jag spelar WoW på min Intel 20" och det funkar fint. Mycket fint till och med.

Men kör du me addons då? Som tex. ctraid osv.?

  • Medlem
  • 2006-03-02 05:19

Så va de samma problem igen då. Wow funkade klockrent en dag utan problem, men så började precis samma skit igen. Svart skärm helt plötsligt o datorn startar om. Kan ju säga att de hände aldrig på min gamla g4:a. Kan nån som har nya Intel iMac köra wow extremt många timmar varje dag lämna en rapport.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-02 20:23

Znake, har du problem nu även utan mods? Om du kör med mods, skruva upp mängden minne som används för Add-ons, prova med 128Mb först.
Inställningen finns under Add-ons (knappen i längst ner till vänster där du väljer karaktär).

  • Medlem
  • 2006-03-03 00:21
Ursprungligen av Stefano:

Znake, har du problem nu även utan mods? Om du kör med mods, skruva upp mängden minne som används för Add-ons, prova med 128Mb först.
Inställningen finns under Add-ons (knappen i längst ner till vänster där du väljer karaktär).

Har kört utan mods oxå. Funkade bra en dag, men dagen efter hade jag samma problem. Kört en ny taktik nu. Plockade ut mitt 1gb minne ur datorn, verkar vara stabilare nu.

Antagligen er de fel minnen jag fått el. så er de hårdvaru fel på min iMac

1
Bevaka tråden