Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac byter server igen!

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Som ni märker har vi under eftermiddagen bytt server igen - nu finns 99mac på en egen 2.4Ghz server och går det inte snabbt nu så kommer det aldrig göra det

Tyvärr så kommer alla tvingas logga in igen - cookies följer domänen och vi använder namnet www2.99mac.com tillfälligt.

Det vore väldigt intressant om ni kunde kommentera huruvida det faktiskt går snabbare nu eller inte "i praktiken".

En sak som kan slöa ner är allas avatarer som kanske ligger spridda på konstiga servrar över hela världen. Jag ska försöka fixa en serveryta till medlemmar där ni kan ladda upp avatarerna så att vi kör ifrån samma server allihopa.

Trevlig helg på er allihopa!

/Martin

[ 26 Juli 2002, 17:04: Meddelandet ändrat av: Martin Björnström ]

  • Medlem
  • Malmö
  • 2002-07-26 16:50

Måste säga att det nu går BETYDLIGT snabbare. I alla fall för mig som sitter med flera program öppna (alltid...suck, lär mig aldrig), kasst med RAM och med en gammal iMac DV. Det är en märkbar skillnad!

Det är ju ingen bra reklam för Apple om 99mac.com måste byta till en Peze eftersom macen är för långsam

:rolleyes:

Underbar känsla: när servern är i drift så har den 1.778MB RAM ledigt...nice!

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Massebasse:
Det är ju ingen bra reklam för Apple om 99mac.com måste byta till en Peze eftersom macen är för långsam

99mac.com har väl aldrig körts på en Mac-server?

Hmm ... jag hade för mig att den rullade på en Dual G4 nu sist? Men jag har säkert fel. Det är ju fredag.

Ja du har fel, servern kördes INTE på en dual G4.. PC all the way, det är dock dålig reklam för ett Macforum, nästa byte blir till en Mac.

En 1 GHz peze förut

  • Oregistrerad
  • 2002-07-26 20:08

jajaja - PC eller Mac eller Atari eller vad det nu är, snabbare går det i varje fall! Fast svartrutorna försvann inte med gamla kärran...

  • Avstängd
  • International user
  • 2002-07-26 20:26
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Micke Seid:
jajaja - PC eller Mac eller Atari eller vad det nu är, snabbare går det i varje fall! Fast svartrutorna försvann inte med gamla kärran...

Håller med om att det går lite snabbare, men som sagt svartruteproblemet finns kvar. Reddes det någonsin ut vad det berodde på, och går det att fixa?

  • Avstängd
  • International user
  • 2002-07-26 20:26

Får nog uppdatera mitt svar, det går väldigt mycket fortare! Nytt inlägg måste ju gå på en tredjedel av tiden! Gött!

Japp, här var det rock ´n roll, minsann! Väldigt trivsamt med den här farten. Tack för det, Martin och alla andra.

Det är stor skillnad på farten!! tack för det

great work!!! nu är ju 99mac riktigt snabbt igen!!! härligt!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-26 22:53

Har inte ändrat någonting på datorn så jag funderar på om det kan ha med serverbytet att göra... att jag behöver logga in för varje ny explorer session .. :/

Citat:

quote: Har inte ändrat någonting på datorn så jag funderar på om det kan ha med serverbytet att göra... att jag behöver logga in för varje ny explorer session

Samma här... Rätt trist att behöva knappa in uppgifterna varje gång. Har rensat alla kakor, men det hjälpte inte.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-26 23:11

Undan går det!

Det känns ju bra att alla gillar nya servern!

Jag var riktigt trött på att den hela tiden "gick i botten" så jag fick skramla långt ner i fickorna för att ha råd med nya maskinen. Alternativet hade varit att lägga ner ett eller ett par av dom andra forumen som låg på samma maskin...och det ville jag inte göra.

Nu när jag tittar på servertrafiken så ligger den på typ 3-5 % vilket är betydligt bättre än 50-80% som det kunde vara tidigare.

Citat:

quote:Jag var riktigt trött på att den hela tiden "gick i botten" så jag fick skramla långt ner i fickorna för att ha råd med nya maskinen. Alternativet hade varit att lägga ner ett eller ett par av dom andra forumen som låg på samma maskin...och det ville jag inte göra.

All heder åt dig, Martin. En person som offrar så mycket för att glädja andra, ja, det är en riktigt hyvens kille det. Trevlig helg!

1
Bevaka tråden