Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nån ny Ibookmodell på G?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag fick min nya iBook stulen i Spanien när jag var där och jobbade.
Så nu får jag köpa en ny bara jag blir klar med försäkringsbolaget.

Är det nån ny modell på G så det är ide att vänta lite eller ?

Det ryktas om en Intel-baserad iBook senare i vår, kanske mars/april.

Mitt råd är att vänta på Intel-iBook. Och uppleva vad ordets betydelse verkligen innebär

  • Oregistrerad
  • 2006-02-28 22:19

Jag hade faktiskt hoppats på en idag... Men man kan ju inte begära allt...

Jag hade gärna sett en iBook/MacBook jag med, men allting tydde på att det inte skulle komma något sådant och det stämde ju. Vi får hoppas att det också stämmer att den kommer senare i vår. Antagligen april.

  • Oregistrerad
  • 2006-04-12 15:49
Ursprungligen av Adrian B:

Jag hade gärna sett en iBook/MacBook jag med, men allting tydde på att det inte skulle komma något sådant och det stämde ju. Vi får hoppas att det också stämmer att den kommer senare i vår. Antagligen april.

Kan inte det hela dröja då priset på de nya Intel delarna var i saftigaste laget. Min teori är att en billig iBook inte går att göra än pga priset på Intel delarna. Så därför tror jag att det kommer snart då Intel har sagt att de ska sänka sina priser.

  • Oregistrerad
  • 2006-04-14 11:57
Ursprungligen av Gran:

Kan inte det hela dröja då priset på de nya Intel delarna var i saftigaste laget. Min teori är att en billig iBook inte går att göra än pga priset på Intel delarna. Så därför tror jag att det kommer snart då Intel har sagt att de ska sänka sina priser.

Någon som vill spekulera nått om priset på den minsta ibooken(Macbooken)?
Nu kostar ju minsta modellen 10295, vilket jag tycker är ett grymt
bra pris. Hoppas att intelbook blir lika billig men det är väl en dröm?
Alla Intel maskiner har väl hittills blivit dyrare än sina föregångare
vilket är märkligt då ju ett viktigt argument att byta till Intel var att
kunna erbjuda billigare datorer??

Senast redigerat 2006-04-16 01:40

Väntan kan bli bra

Kommer en ny model med snöre i högra hörnet som man kan ha runt halsen.
Denna model kommer att bli stöldsäker men lite långsammare.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-27 20:35

Hehe, har du mer info om snöret?! Färg?

  • Oregistrerad
  • 2006-04-13 21:31

En snubbe på apple center här i borås sa att hela modellprogrammet ska ha fått intel i sig till september. Känns som att det är dags för en intelbaserad ibook mkt snart. Vill ha, vill ha, vill ha!

Ursprungligen av Jake_Styles:

En snubbe på apple center här i borås sa att hela modellprogrammet ska ha fått intel i sig till september. Känns som att det är dags för en intelbaserad ibook mkt snart. Vill ha, vill ha, vill ha!

Aså Jake du är också Boråsare ... gött ... bara att killa ner till centrum och förboka MacTower Pro (nya PowerMac G5 ) då .. sitter vid Regementet just nu ..

  • Oregistrerad
  • 2006-04-16 01:45

Nån som har koll på om apple brukar dumpa priset när de
introducerar en ny modell och behåller en gammal? Jag läste
nånstanns att apple troligtvis kommer behålla 12" modellen
av ibook G4 ett tag till parallelt med den nya 13" modellen...

Tror ni ibook 12" kommer sjunka i pris nått då?
(tror inte att powerbook G4 sjönk nått när Macbook pro
introducerades eller har jag fel?)

Ursprungligen av oee:

Nån som har koll på om apple brukar dumpa priset när de
introducerar en ny modell och behåller en gammal? Jag läste
nånstanns att apple troligtvis kommer behålla 12" modellen
av ibook G4 ett tag till parallelt med den nya 13" modellen...

Tror ni ibook 12" kommer sjunka i pris nått då?
(tror inte att powerbook G4 sjönk nått när Macbook pro
introducerades eller har jag fel?)

Apple sänker sällan sina priser. Detta beror t ex på att många professionella köper PowerPC om de ska arbeta med CS2 etc.. Men samtidigt kanske de inte köper iBook 12"

Jag tror inte de kommer sänka sina priser. De säljer nog ut ett litet extra lager till folk som akut behöver en 12", resten tar de och använder till reservdelar(service).

Mikael

Skulle inte tro att priset ligger kvar men om de inte höjer mer än 1000 kr så är jag nöjd, speciellt om de sätter in en iSight och en skärm med bättre bild.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-17 01:03
Ursprungligen av cable_guy6:

Skulle inte tro att priset ligger kvar men om de inte höjer mer än 1000 kr så är jag nöjd, speciellt om de sätter in en iSight och en skärm med bättre bild.

Ja! iSight och bättre skärm vore kanon! Den som sitter i iBooken nu har bra färger, men är inte så jättebra i övrigt...

1
Bevaka tråden