Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mail: hur spara inställningar om kolumner?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Just nu retar jag mig till gränsen att bli galen på Apple Mail för att det inte verkar finnas ett sätt att få programmet att minnas inställningarna på min kolumner. Jag vill till exempel ha följande kolumner:
[flagga] [oläst-symbol] [Från] [Ämne] [Mottaget] [bilagor] [brevlåda]

...vilket jag också ställer in för. Allt ser bra ut, jag klickar på en annan brevlåda eller mapp i Mail och sen tillbaka till den ursprungliga och vips, alla mina inställningar har försvunnit. Samma saker händer om jag avslutar Mail direkt efter att ha ställt in hur jag vill ha det och sen startar det igen.

Den enda brevlåda som sparar inställningarna är Skickat-mappen.

Några idéer om vad jag kan testa för att lösa detta?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-02-27 23:06

Nej, inga idéer. Min Mail.app spar de inställningar jag gjort i alla brevlådor. Och det är ett antal.

Känns som jag testat allt. Slängt inställningsfilen com.apple.mail.plist, reparerat behörigheter (vad det nu skulle ha med saken att göra, men jag gjorde det ändå), startat om datorn.

Vid en närmare koll så verkar det som om det är alla mappar och smarta mappar som är immuna mot förändring. brevlådorna Inkorg, Skickat, Papperskorg och Skräp lyder mig fint.

  • Medlem
  • 2006-02-28 10:44

Samma problem här. Följer tråden med spänning.

Har sökt lite på Apples forum och förstått att detta är ett välkänt problem som funnits länge. Här är några exempeldiskussioner:

columns don't keep preferences
"Mailbox" Column Disappearing
Column choices in Mail
Column order in MAIL wont stick
Smart mailboxes - how to keep extra columns set?

Det ser inte bra ut...

  • Medlem
  • Mönsterås
  • 2011-08-10 10:39

En urgammal tråd, men förhoppningsvis den enda i ämnet. Nåja, mitt problem är att jag inte kan anpassa kolumner unikt för olika mappar. Tex visar mappen "skickade mail" normalt bara "från", men inte "till". Om jag då ändrar detta så "till" visas så slår det igenom på samtliga mappar - medan jag bara vill att detta skall gälla för mappen "skickade mail".

Är detta verkligen inte möjligt i Apple Mail?

1
Bevaka tråden