Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ibook G3 har okända färdigheter!?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2006-01-11 20:00

iBook G3 har ju kombinerat Video och Audio i sin ljudutgång väl, därför den ser lite speciell ut?

Ursprungligen av bogg:

iBook G3 har ju kombinerat Video och Audio i sin ljudutgång väl, därför den ser lite speciell ut?

Nej tyvärr, det är en tidigare modell med 8mb grafik som har det. Den har en annan symbol under utgången. Men den här har liksom kontakter utanför utgången, in i plasten på sidorna, någon som har en och kan förstå vad jag menar?

Ursprungligen av martin_stenmark:

Nej tyvärr, det är en tidigare modell med 8mb grafik som har det. Den har en annan symbol under utgången. Men den här har liksom kontakter utanför utgången, in i plasten på sidorna, någon som har en och kan förstå vad jag menar?

En sådan har jag.. iBook alltså. Vilken sorts sladd använder man för att dra bilden till TV:n? Jag anar en framtida disco-dator...

Ursprungligen av Redglittercoffin:

En sådan har jag.. iBook alltså. Vilken sorts sladd använder man för att dra bilden till TV:n? Jag anar en framtida disco-dator...

En Apple AV-adapter. Du ska dock ha fått en med datorn då den var ny om jag minns rätt.

Ursprungligen av Björn Leander:

En Apple AV-adapter. Du ska dock ha fått en med datorn då den var ny om jag minns rätt.

Tackar så mycket!

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2006-01-11 20:29

Varför inte bara testa då?

Antagligen hade väl apple överflöd av sånna kontakter och tryckte in dom lite varstans (varför köpa ett fåtal av två när man får massa av en mycket billigare)

Ursprungligen av bogg:

Varför inte bara testa då?

Antagligen hade väl apple överflöd av sånna kontakter och tryckte in dom lite varstans (varför köpa ett fåtal av två när man får massa av en mycket billigare)

mm, det skulle vara jättetrevligt att testa, tyvärr är det inte så lätt att få tag på fjärrkontroller från iPod G2 or. Finns det någon som har en?

Nu har jag en fjärr, kopplat in den och provat. Det hände inte mycket förutom att det blev en hörlursförlängning. Den passade perfekt, men jag vet inte, man kan ju säkert inte använda knapparna på den till något extra. Den fattar säkert inte när man trycker på dom.

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2006-02-26 15:43

Jag har för mig att det här varit uppe innan och att det utmynnade i spekulationer som: att det var troligt att Apple helt enkelt hade väldigt många såna uttag, så istället för att kassera så satte man dem på iBooken, men utan extra funktionen. Ekonomiskt o miljövänligt

Ja, så kan det säkert vara. Men de där runda högtalarna till iMac Globe som har drivs på USB har ju en extra liten kontakt, liknande den som sitter på fjärren till iPod 2G, och ser ut att passa i iBook ljud-ut de med! bara att skaffa de med och testa!

1
Bevaka tråden