Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac på Dreamhack - dag 1/4

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Då var man på plats i Jönköping för Dreamhack 2001 tillsammans med 6.000 andra deltagare. Principen är enkel: ta med dig dator och skärm. Dom fixar nätverkssladd (100Mbit switchat) och en bra internetuppkoppling. Dessutom en liten plats att sitta på och en enkel stol.

I år sponsrar E-bone hela internetuppkopplingen så vi har tillgång till 1GB/sek! Läs mer om detta på: Dreamhack.org

[Venger] är redo för 90 timmar non-stop (nåja, nästan iallafall)

Folkhav Lokalen är släckt och man kan se ett hav av ljusa bildskärmar

Martins plats Här sitter jag just nu online. Trångt och ganska varmt. TiBooken får inte plats på bordet... Många har kommit fram och tittat på Powerbook G4 och berättat att "det där är den fetaste dator jag någonsin har sett - en sådan MÅSTE jag ha!"

Den svarta maskinen är en Speedmania 2000MP filserver med Dual 1600+ AMD processorer och 400GB RAID-5. Bra när man ska köra FTP server

Läs mer och hitta hela bildreportaget ifrån första natten på Dreamhack!
99mac @ Dreamhack - dag 1/4

[ 30-11-2001: Meddelandet ändrat av: Martin Björnström ]

  • Medlem
  • 2001-11-30 00:24

har alla lika liten plats?

jag tänkte bara, vart får man plats med musen om man vill lira tex quake?

hur är luften där inne, fet ventilation eller skabbigt varmt och fuktigt?

Om ett par dagar så kan det nog vara rätt varmt, skabbigt och fuktigt...

GO! Gadgets GO!
Svettas vidare Ni är hjältar!!
T-son

Skärmen är en Viewsonic VG181 som kan "tiltas" till stående format istället för liggande. Då har man 1024x1280 upplösning - väldigt bra om man håller på i Explorer t ex.

Alldeles nyss berättade dom i högtalarna att vi passerade 800 megabit per sekund i internet utnyttjande...

Folk har vaknat till nu. Jag sov i bilen med endast 3 grader utomhus. Venger sov på golvet utan sovsäck. Det är tufft liv i marinkåren

Under natten så har nätverkstrafiken varit väldigt aktiv trots allt. Spännande att komma till FTP servern nu på morgonen...

pssst öppnar dagens första Jolt

För mig som är oinvigd och inte speciellt hackig! Vad går det hela ut på?
Och framförallt vem vinner?!

/John

[ 30-11-2001: Meddelandet ändrat av: johnnie2times ]

Det pågår en del olika tävlingar i t ex musikproduktion, videofilm osv. Och så klart en massa klan-tävlingar i CounterStrike, Quake osv.

Men vi är mest här för att lära känna nytt folk och fylla hårddiskarna med nya filer.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2001-12-03 10:19

Jolt? Varför Jolt?

Varför inte...
Tja. Något annat?

Vekrar lite enformigt.

Påminnelse...Dreamhack summer bokningen börjar inom några dagar...

99mac @ Dreamhack 2002 - 28 November till 1:a December.
Detta är världens största datorfestival med 5000 deltagare. DreamHack Winter 2002 hålls på Elmia i Jönköping 28 november - 1 december.

Jönköping ligger 32 mil från Stockholm, 15 mil från Göteborg, 27 mil från Malmö och 13 mil från Växjö.

Dom officiella biljetterna släpps den 3:e September och kostar 500kr. Vi måste försöka samla minst 20 deltagare tycker jag - då har vi ett halvt bord!

1
Bevaka tråden