Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Konnichiwa!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla!

Jag heter David, kommer från Uppsala men bor nu i Japan

Två år sedan blev jag medlem på 99mac.se i samband med att jag köpte en ibook 12".
Dock så upplevde jag den som alldeles för seg så jag sålde den och skaffade en pc som jag upplevde som mer prisvärd kontra prestanda. Nu är det så att den PCn gick sönder i helgen och har beslutat mig för att ge Jobs ännu en chans. Det som fick mig att åter kolla in Mac var lanseringen av Intel-processorerna och att Apple har ett bra studenterbjudande just nu.

Räkna med att få höra en del frågor om OSX från mig här på forumet !

Senast redigerat 2006-02-27 19:35

Välkommen hit
Du får räkna med att MacOSX GUI kan kännas lite slött på iBook eftersom det drivs av grafikkortet i PDF samt Quark som jag uppfattat det. iBook(speciellt den gamla) har inte alltid så värst vassa grafikkort.
Dock har jag ingen ny dator, men skulle inte tro att det går segt på en ny iaf.
Testa på det, där är väl 14 dagars öppet köp om inte jag minns fel.

får la se vad det blir av dig på Mac-fronen

Ursprungligen av apple4ever:

Du får räkna med att MacOSX GUI kan kännas lite slött på iBook eftersom det drivs av grafikkortet i PDF samt Quark som jag uppfattat det.

Va?

Ursprungligen av Kristofer:

Va?

Sa inte Jobs det 2000 på MW Expo? Dåligt minne förstår du.
Men har för mig att han sa att alla grafiska element i OSX var i PDF format och sköts av grafikkortet, kan mycket väl minnas fel.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-02-27 23:15
Ursprungligen av apple4ever:

Välkommen hit
Du får räkna med att MacOSX GUI kan kännas lite slött på iBook eftersom det drivs av grafikkortet i PDF samt Quark som jag uppfattat det. iBook(speciellt den gamla) har inte alltid så värst vassa grafikkort.
Dock har jag ingen ny dator, men skulle inte tro att det går segt på en ny iaf.
Testa på det, där är väl 14 dagars öppet köp om inte jag minns fel.

får la se vad det blir av dig på Mac-fronen

Nu är du väl ändå ute och sykklar pajk!
Vad har Quark med grafikkortet att göra? Quark är ett företag som tillhandahåller en mjukvara för layout. Tror du far efter Quartz Extreme, du får försöka läsa ordentligt.
Det där med att PDF är med och driver grafiken är en sanning med modifikation, det också.
PDF = Portable Document Format, d v s ett filformat som kan läsas på de flesta plattformar.
Nu är det för övrigt dags för dig att gå och lägga dig, du ska till skolan i morgon.:p

Edit; tillägg. PDF-tekniken ingår i grafikmotorn för Quartz Extreme. Och tekniken är även implementerad i alla program för OS X, det är därför man kan skriva ut som PDF från vilka program som helt - utan omvägar. Men bara för skärmtitt, inte för tryck.

Tack ! Den här gången blir det en MBP 1,83. Brukar vara kinkiga när det gäller returer här i Nippon, i värsta fall får jag försöka kränga den till dig kanske

Om du inväntar den Intel-baserade iBook-modellen (som ryktas komma i april) så behöver du nog inte bry dig om slö prestanda i gränssnittet.

  • Oregistrerad
  • 2006-03-02 16:17

Konnichiwa!

bor i Lund och har nyligen köpt en begagnad 15" Powerbook 1.33 som jag är mycket nöjd med. Vi har tränat iaido här in Lund ett antal år nu och fundera på att resa till Japan kanske nästa år. Lycka till med MBP

1
Bevaka tråden