Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min PBalu 1ghz fryser obegripligt när jag rör den eller flyttar den

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-02-27 01:15

jätte försiktigt. börjar bli vansinnig på det . Kan någon tipsa om orsaker eller lösningar? jag har zappat PRAM och PM. Jag tror inte det är ett mjukvarufel.

Låter som glapp, sitter minneskretsarna i ordentligt? Installerat någon ny hårdvara på sistone?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-02-27 07:09

Fryser den så att du måste göra en brutal omstart?
Om den är instabil när du flyttar på den så lutar det åt att hårddisken är paj. Om du har för vana att flytta omkring den när den är igång så kan felet ha uppstått av det.

  • Medlem
  • 2006-02-27 09:20

Det är nog inte så många som är medvetna om det här, men en bärbar dator *kan* krascha obotligt om man flyttar den medan den är igång. Om man inte har Apples nya med gyro.

Mmmm gyro är gott...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-27 10:10

PB som fryser när man rör vid/flyttar dem är ett känt problem som förekommit för ett antal olika PB revisioner. Såvitt jag förstått det är det ett logikkortsfel vanligtvis, jag har en PB Ti som bytt logikkort tre gånger under loppet av 6 mån, för mig gick det lyckligtvis på garantin.

  • Medlem
  • 2006-02-27 10:21

Jo, jag skulle också tro att det här beror på något annat än hårddisken. Hårddiskfel brukar låta illa.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-02-27 10:28

Jag har haft helt ljudlösa HD-fel. Till exempel min sons iBook som blev oerhört seg, det tog tio minuter att starta och tio minuter att öppna Word.
Det var hårddisken som var paj.

Har hittat ett fel , som troligen förklarade mina konstiga frysningar. Airportkortet hade lossnat en aning. Bara att ta loss antennen och trycka dit kortet igen.

Det lönar sig att läsa loggarna

1
Bevaka tråden