Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sanslöst rolig Macbook Pro-recension

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-02-26 10:31

http://mobilitytoday.com/articles/apple_macbook_pro.html

Jag kanske har tråkig humor men jag tycker att det här är extremt roligt.
Har tittat på videon där han testar den magnetiska strömsladden genom att SLÄPPA datorn i golvet medans han håller i sladden för att visa att sladden åker ut säkert 20 gånger nu. Helt otroligt. (sida 2, längst ner)

  • Oregistrerad
  • 2006-02-26 10:33

Det blir bättre:
"I personally liked this functionality since it does have a sensor in the front of the unit that will automatically detect if someone is sitting in front of the MacBook. Nice job Apple"

  • Oregistrerad
  • 2006-02-26 10:34

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ:
"The next thing to do is to open the MacBook Pro... Hmm.. This was a bit weird? Coming from the Windows side of things I am always used to a latch that actually holds the laptop closed. Not on this one, Apple has used a magnetic enclosure to keep the unit from opening. One would think it would not actually keep the screen closed but I can tell you it has a tight grip that takes some effort to open."

Tills jag såg videon när han släpper datorn i golvet så funderade jag lite på om det här var ett skämt.

Ursprungligen av powerbookfiend:

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ:
"The next thing to do is to open the MacBook Pro... Hmm.. This was a bit weird? Coming from the Windows side of things I am always used to a latch that actually holds the laptop closed. Not on this one, Apple has used a magnetic enclosure to keep the unit from opening. One would think it would not actually keep the screen closed but I can tell you it has a tight grip that takes some effort to open."

Tills jag såg videon när han släpper datorn i golvet så funderade jag lite på om det här var ett skämt.

Vilken video?

  • Oregistrerad
  • 2006-02-26 10:43

Sidan två längst ner.

  • Oregistrerad
  • 2006-02-26 11:16
Ursprungligen av powerbookfiend:

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ:
Tills jag såg videon när han släpper datorn i golvet så funderade jag lite på om det här var ett skämt.

Men alltså det är väl ingen vits att göra folk som inte sett videon oroliga. Det är alltså bara ett litet fall, ingen stor smäll direkt.

  • Oregistrerad
  • 2006-02-26 11:41
Ursprungligen av svinto_deluxe:

Men alltså det är väl ingen vits att göra folk som inte sett videon oroliga. Det är alltså bara ett litet fall, ingen stor smäll direkt.

Ja, det är bara ett litet fall men om man ska demonstrera hur MagSafe fungerar borde det inte vara smartare att låtsas trilla över sladden och visa hur den ploppar ut än att hålla i sladden och låta datorn falla ner på golvet? Jag tycker det är ofattbart skojigt.

Ja den videon var inte direkt chockerande... datorn stod ju på kant på en typiskt mjuk heltäckningsmatta som finns i de flesta hem i USA. Min dator har fått klart fler törnar än så under mina 3+ år med min senaste PowerBook.

1
Bevaka tråden