Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur slippa RSS i Firefox?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har bestämt mig för att köra Firefox ett tag nu för att se om det hjälper med ett cookie-problem jag haft på en site. En sak stör mig dock (OK flera, bl a att Firefox är så FULT :eek: ): att Firefox försöker hantera RSS-strömmar själv istället för att snällt skicka dem till min RSS-läsare Vienna som Safari gör. Någon som vet hur man kan slippa det? Har sökt i Firefox inbyggda hjälp utan framgång...

Att firefox är fult är ett enkelt problem att åtgärda. Ladda ner temat iFox (länk till teman finns under bokmärken) och så är det klart

Annars kan du ju köra Camino. Det är samma motor som Firefox så de ritar upp sidor likadant. Men Camino är enbart skriven för Mac OS X och följer mallarna för ett Mac OS X-program. Dessutom skickar Camino RSS vidare till din valda RSS-läsare. Ett tips är även att köra CamiTools som ger mer inställningar till Camino. Bland annat kan du växla mellan flera olika utseenden som borstad metall, Aqua och Unified.

Ja, det var ju ett tag sen man testade Camino så jag la in den. Men den verkar ju inte hantera RSS-flöden alls?! Ingen lite ikon i adressfönstret eller någon annanstans heller. Inget i Inställningarna. Har jag missat något?

ztaafen: iFox Smooth gjorde Firefox lite snyggare, men form-element ser fortfarande ut som en nära-döden-upplevelse...


Michael

Ursprungligen av Michael Nord:

Ja, det var ju ett tag sen man testade Camino så jag la in den. Men den verkar ju inte hantera RSS-flöden alls?! Ingen lite ikon i adressfönstret eller någon annanstans heller. Inget i Inställningarna. Har jag missat något?

ztaafen: iFox Smooth gjorde Firefox lite snyggare, men form-element ser fortfarande ut som en nära-döden-upplevelse...


Michael

Camino visar ingen symbol, men om man öppnar till exempel en RSS-ström så visas denna ruta. I mitt fall är Safari den RSS-läsare jag satt som förval.

hm, ja men den rutan kommer bara fram och feed:en kodats som "feed://osv". Har inte träffat på många som är det. Nåväl, får väl uthärda...

1
Bevaka tråden