Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

mikrofonproblem..

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag skulle testa att använda videochatt i iChatt stötte jag på ett konstigt problem. Jag sitter på en iMac 17 core duo och jag ville testa videochatt mot en iSightutrustad iBook. Grejen är den att jag mikrofonen i iMacen inte vill fungera och tar inte upp något ljud så det går inte att tala över iChat.. Micken i iBooken fungerar alldeles utmärkt och tar upp ljudet så att det hörs i iMacen perfekt.
Att tilläga är att det fungerar alldeles utmärkt att prata över skype. ludet är något skrapigt men det fungerar..
Vet någon vad problemet kan vara, vad ska jag göra?
Tack på förhand!

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2006-02-24 09:30

Det är inte så att inljudet är nerskruvat eller att något annat inljud är valt?

Systeminställningar/Ljud

Nej så är det inte. Har mikrofonen inställd på max och jag kan se att den uppfattar alla ljud när jag kollar i systeminställningarna. Det är bara det att det verkar inte fungera med iChat, vilket är lite konstigt. Det borde enligt mig vara nåt vajsing med iChat men efter att ha sett att alla inställningarna är som de ska blir jag bara mer fundersam. Är det någon som vet var felet kan ligga, kan det vara nätverket som ställer till det? Men det tror jag inte heller på eftersom båda datorerna använder samma trådlösa nätverk och allt fungerar ju perfekt i iBooken.

1
Bevaka tråden