Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple4ever, over and out..

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej mina kära vänner/vänninor.

Efter att ha nyligen sålt min underbara Mac och satt mig vid detta hemska systemem vid namn Windows XP, har jag insett att det enda som höll mig kvar framför skärmen under hela min fritid var ett förtrollande system.

Nu när jag sitter med detta blajsystemet som är en plåga med multitasking, så har jag börjat tänka på andra saker jag kan göra istället för att sitta och hjälpa/snacka med en massa folk på forum.

Aldrig har jag kännt mig så här fri under de senaste åren!
Men ska tydligen ha PC hemma så att man inte blir fastklistrad av bekvämlighet framför datorn, men ska man arbeta ska man ha en Mac.

Nu fattar jag varför mina vänner inte tillbringar hela dagarna framför datorn och det är nog dags för mig att dra mig undan innan det är för sent, för jag blir allt fetare och fetare om skinkorna som jag sitter på mot stolens mjuka yta.

Härmed vill jag bara säga adjö till många här, jag vet inte om jag tänker lämna för evigt, det tror jag inte iaf.
Men jag kommer iaf inte vara lika aktiv här nu.

Ha det trevligt Jag kommer säkert in då och då och kollar till er.
MvH Jari K -apple4ever-

  • Medlem
  • Neverland
  • 2006-02-17 23:06

Doh..

Två svar i ett inlägg:

1. Du behöver väl inte lägga ner helt för att du blivit av med din Mac? Det finns gott om bra begagnade maskiner. Kanske även överkomliga i pris för en 15-åring.

2. Synd att du sticker. Jag hälsar dig välkommen den dag det blir aktuellt.

Väl mött

En Mac-burk kommer jag nog skaffa igen när sommaren kommer, men den kommer nog bara vara avsedd för filmredigering.
Sålde ju nyss min G4 för att jag började bli lite trött på att den tog lite för lång tid på sig i program jag använde och jag vägrar(iaf nu) använda Premiere på PCn eftersom jag inte litar på Windows stabilitet.

Får se vart det leder, men om det piggar upp er, så kan jag iaf säga att jag sällan lämnar ett forum för gott.
Jag tycker om att hjälpa andra med problem och sånt, så jag kommer nog in ibland och kollar till.

Övergångsperioden är alltid extra jobbig.

jag tänker aldrig lägga av helt med datorer, me ndet skadar inte att bryta ovanan att sitta vid den hela sin fritid, eller?

  • Medlem
  • 2006-02-17 23:29

Är det inte lite fel årstid att lägga av med ovanan? Det tycker iallafall jag som ser hir nåt vitt skit faller mot marken - och LIGGER KVAR

Neh, perfekt årstid, ma nmåste gå snabbt för att inte frysa när man är ute.

  • Medlem
  • 2006-02-18 00:01

Höhö, jag är nog för gammal för att gå snabbt. Du vet lårbenshalsen och allt det där

  • Medlem
  • Neverland
  • 2006-02-18 00:47
Ursprungligen av celle:

Höhö, jag är nog för gammal för att gå snabbt. Du vet lårbenshalsen och allt det där

Åldern säger inget om hur gammal man är, bara hur länge man funnits.

Ursprungligen av apple4ever:

Hej mina kära vänner/vänninor.

Efter att ha nyligen sålt min underbara Mac och satt mig vid detta hemska systemem vid namn Windows XP, har jag insett att det enda som höll mig kvar framför skärmen under hela min fritid var ett förtrollande system.

Nu när jag sitter med detta blajsystemet som är en plåga med multitasking, så har jag börjat tänka på andra saker jag kan göra istället för att sitta och hjälpa/snacka med en massa folk på forum.

Aldrig har jag kännt mig så här fri under de senaste åren!
Men ska tydligen ha PC hemma så att man inte blir fastklistrad av bekvämlighet framför datorn, men ska man arbeta ska man ha en Mac.

Nu fattar jag varför mina vänner inte tillbringar hela dagarna framför datorn och det är nog dags för mig att dra mig undan innan det är för sent, för jag blir allt fetare och fetare om skinkorna som jag sitter på mot stolens mjuka yta.

Härmed vill jag bara säga adjö till många här, jag vet inte om jag tänker lämna för evigt, det tror jag inte iaf.
Men jag kommer iaf inte vara lika aktiv här nu.

Ha det trevligt Jag kommer säkert in då och då och kollar till er.
MvH Jari K -apple4ever-

Sorgligt

Nejdå. Jag tror du kommer klara dig bra med PC - lika bra som med Mac, även om det smärtar att säga det. Jag värdesätter bittorrent, musik, internet och IM, foto och film mest - det är det jag gör framför datorn. Istället för iPhoto finns Picasa, som är superbt, grymt kraftfullt och lättanvänt (på många punkter piskar det iPhoto). Photoshop är ju samma sak på PC och Mac egentligen. Azureus finns till båda plattformarna, och en drös andra (som t.ex. uTorrent).

iTunes lika så, såklart Och Firefox - crossplattform. Det enda jag saknar (från iLife-paketet) när jag är vid PC:n är iMovie.

I slutändan tror jag det handlar mycket om en ego-grej, ärligt talat. En imagepryl. Think Different. Var annorlunda, använd den elitistiska plattformen.

Jag älskar allt med Apple, och är allt utom objektiv i min syn på Apple och Mac... jag trivs vid Macen, men jag skulle kunna få samma saker gjorda, ungefär lika bra och ungefär lika snabbt, framför PC:n.

Trots allt - är det inte det det handlar om - att datorn är ett verktyg som ska användas? Både PC och Mac är utmärkta verktyg... Sen råkar Macen fungera som förtrollande ögongodis också.

Ursprungligen av disposable:

Det enda jag saknar (från iLife-paketet) när jag är vid PC:n är iMovie.

Finns ju alltid Movie Maker XD Hahaha

Picasa kraschade rätt ofta när jag testade det på en PC, men det verkade ha rätt fina funktioner. Har för mig att jag läste att det skulle komma för Mac? Lär väl bli lika mycket PC-känsla som Google Earth då...

Ursprungligen av star-affinity:

Picasa kraschade rätt ofta när jag testade det på en PC, men det verkade ha rätt fina funktioner. Har för mig att jag läste att det skulle komma för Mac? Lär väl bli lika mycket PC-känsla som Google Earth då...

Okej, tråkigt att höra. Att det kraschar har jag aldrig varit med om, dessutom kommer det ju regelbundna uppdatering. Däremot kan det kännas lite segstartat, eller inte segt kanske men mer som att man märker att det snabbt snappar åt sig en del av datorns resurser - precis som iPhoto känns när det startas och stängs.

Måste bara säga det: Jäkla trevlig avatar du har, star-affinity Har alltid lagt märke till den, den är så simpel men ändå snygg.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-02-23 21:56

Du får byta nick om du ska komma tillbaka. Jag är 55 och har joxat med Mac iöver 20 år.

Windows överröstar aldrig ett Apple system, så enkelt är det.
Men när det kommer till datorkostnader...ska inte ens säga vad en 15-åring som jag tycker.

1
Bevaka tråden