Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur många eyetv kan en burk betjäna?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag funderar på att skaffa mig en eyetv eller två eller kanske rent av tre. Jag vill kunna spela in två eller tre olika tvprogram som sänds samtidigt i olika kanaler. Med Comhems basutbud hamnar man ofta i det läget att två program sänds samtidigt.
Så min fråga är om jag måste skaffe en datamaskin till varje eyetv eller om en mac kan betjäna fler eyetv-enheter utan att gå på knäna. Kanske räcker det med att ha olika hårddiskar.

Någon som har några erfarenheter?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-23 12:41

Oj, jag har en G4 1.6 idag och ska jag spela in något med EYE TV2 med den lilla wonder usb2 apparaten så går min pc på knäna, iaf om man ska spela in i högsta vilket även är den enda kvalitret man kan nöja sig med tycker jag om du sen vill se det i fullskärm. Mitt tips är iaf ska du köpa eyetv köp en den kraftigare versionen än wonderburken.

Hade du haft digitaltv så tar inspelning i princip ingen processorkraft alls. Däremot så behöver ju eyetv ha ett kort i varje box så du skulle behöva tre programkort plus tre ca-moduler. Kanske inte något ekonomiskt problem för dig som funderar på tre eyetv-boxar iofs

Det går ju även att lösa med en Dreambox eller tre. Fortfarande behöver du programkort och digitaltv men det räcker med ett kort till alla boxarna. Drar heller ingen processorkraft att tala om. Nackdelen är att det inte finns något smidigt sätt att spela in än.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-25 09:41

De EyeTV-produkter som har inbyggd kodare tar nästan ingen processorkraft alls. Jag har en gammal EyeTV USB (säljs ej längre) och den tar bara ett par procent av datorkraften. Jag antar att detsamma gäller för EyeTV 200 som också har inbyggd kodare.
För produkter som inte har inbyggd kodare, t ex EyeTV EZ, så tar det betydlig mer datorkraft. I det lägsta läget (MPEG1) tar det ca hälften eller lite drygt hälften av processorns kraft på min iMac G5 1,8 GHz.

Detta gäller alltså analoga produkter, men jag antar att det är det du är ute efter eftersom du pratar om ComHems basutbud.

1
Bevaka tråden