Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nu har jag fått min!

Tråden skapades och har fått 56 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Okej, ville bara meddela att jag har fått min nu. Återkommer KANSKE om några timmar om jag kan slita mig från godbiten

Underbart, reflektioner önskas inom snar framitd då man sitter och väntar på sin egen.

Göttans!

Då förväntar vi oss en recension på allt som går, battrietid? hur "gamla" program fungerar under rosetta? stabilitet i mjuk/hårdvaran? m.m...

Längtar efter att få läsa om de!

sure, ni ska få läsa om det. måste bara få njuta lite först...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-02-22 18:18

ljudnivå också...låter den mycket jämför med pb g4?

Sluta njut o skriv nu...

Är den märkbart snabb ??
Hur är skärmen ?

Skärmen är LJUSSTARK! Men... eftersom jag bara kan jämföra med Mac:arna på skolan så kanske det inte säger speciellt mycket. Blir enklare när jag tar med den dit och kollar.

Snabb är den, men man märker stor skillnad på program som måste emuleras genom Rosetta (t.ex. Skype).

Det enda programmet som kraschat hittills är Coconut Battery. Annars flyter allt på som en smidigt ström...

Det kanske hade varit enklare om någon som inte var "halv-switcher" hade fått sin först så att jag kunde få bekanta mig i lugn och ro... hehe...

Trevligt! När beställde du din? Jag väntar ivrigt på min som jag beställde 31/1.

Tips: Titta på sidan 24 i manualen för batteritips. Det som står där ska jag göra (om jag kan vara utan den så länge) under första veckan jag har den.

Btw, vilken konfiguration beställde du?

1.83, uppgraderad till 2.0. Beställd den 17:e januari. Kör enligt instruktionerna på sidan 24 as we speak!

Visst stämmer det att skärmen är ljusstarkare än tidigare PowerBook?

Hur är batteritiden förresten?

  • Oregistrerad
  • 2006-02-22 19:30

Jag har läst på andra forum att skärmen låter (högfrekvent) när man drar ner ljusstyrkan under 100 %, har du prövat detta?

Ja, det gör den... Något störande =/

  • Oregistrerad
  • 2006-02-22 20:52
Ursprungligen av mac-tias:

Ja, det gör den... Något störande =/

Kan du beskriva närmare?

Är det alltså så att det tjuter endast när man drar ner ljusstyrkan under 100%?

Hur låter det och hur högt?

I vilket fall som helst är det mycket irriterande med datorer som låter mer än ett stilla och konstant sus från fläkten !

Fredrik

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2006-02-22 20:08

Kan jag inte bara får ännu fler bilder?

Sitter här och dreglar och kan inte vänta på att min egna skall levereras...

Ja, den ger ifrån sig ett litet ljud med relativt hög frekvens när man kör ner ljusstyrkan under 100%. Jag har inte hunnit utforska det hela närmare ännu, håller på att testa den för fullt...

Kör just nu lite olika program (Adium, Camino etc.) samtidigt som jag är uppkopplad mot mitt trådlösa nätverk där jag för över filer från en annan dator... Strömadaptern har varit urkopplad sedan klockan 20.00 och estimerad återstående batteritid är ca 1 timme och 45 minuter. Och då har jag alltså inga strömsparfunktioner igång. Ganska imponerande må jag säga.

Bilder har jag tagit, men det finns så mycket roligare grejer att göra än att redigera dem just nu

Fläktljudet är i princip obefintligt förresten. Och det högfrekventa ljudet är knappt knappt hörbart. Vet inte om det är någon inkörningsgrej (kan alltid hoppas)!

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2006-02-22 21:28

Jag vill ha min dator och jag vill ha bilder, sitter och tittar på bilder hela tiden, men fler och nya vore underbart.

Några possitiva och negativa tankar efter dessa timmar med din MacBook Pro?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-02-22 22:11

Hej.
Kan du testa några HD trailers? Se så att det rullar på utan att hacka.

doGG: Du får nog din dator snart Allt är positivt för en switcher...

Rico: Ge mig ett exempel på vad en HD-trailer är så ska jag nog fixa det

  • Oregistrerad
  • 2006-02-22 22:35

Här kan du glo på några riktigt fina HD-trailers:
http://www.apple.com/quicktime/guide/hd/

Finns sen en tid tillbaka även vanliga bio-trailers i HD-format på Apples trailersida:
http://www.apple.com/trailers

Kör då helst en 1080p-film så vi får se vad burken går för. Skulle iofs bli VÄLDIGT förvånad om det rullar på långsamt...

  • Oregistrerad
  • 2006-02-22 23:00

mac-tias kom igen nu svik inte forumet bara sådär! Du e på svarta listan nu. Folk vill veta, it is our right to know!!

Ja, jag vet att ni vill veta. Men jag blev påmind av min flickvän att jag har ett liv etc Men imorgon förmiddag ska jag försöka posta resultaten!

/ M

Argh! Är du man eller bluetoothmus?

Okej! I'm back! HD-trailers funkar fint, datorn jobbar i princip ingenting (skönt att grafikkortet sköter den biten).

Dessutom!!! Det lågfrekventa ljudet från skärmen is no more. Det verkar ha gått och lagt sig... men man vet aldrig. Har ju som sagt inte hunnit prova den jättemycket ännu. Tänkte prova sleepläget nu, återkommer med hur det fungerar i eftermiddag efter skolan.

sjovall: blåtandsmus såklart. Vad trodde du?

Bilder!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-02-23 17:14
Ursprungligen av mac-tias:

Okej! I'm back! HD-trailers funkar fint, datorn jobbar i princip ingenting (skönt att grafikkortet sköter den biten).

Tack!

  • Oregistrerad
  • 2006-02-23 18:21
Ursprungligen av mac-tias:

Okej! I'm back! HD-trailers funkar fint, datorn jobbar i princip ingenting (skönt att grafikkortet sköter den biten).

inte ännu. Det är fortfarande helt CPU bound. Men det ändras snart. 1600 stöder det i sin hårdvara men det e inte optimerat ännu

  • Medlem
  • Harestad
  • 2006-02-23 09:22

Jag kom nyss på att jag vill ha en Macbook Pro :S

Bevaka tråden