Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tablet

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-22 16:49

The never ending story - kom dessa med 10.4.5 eller har de funnits innan - och i så fall kan det vara MIN framtida dator?

/Tangen

Senast redigerat 2007-05-26 13:26
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-22 17:09

Värdelöst det var min wacomplatta som ställde till det )=

  • Medlem
  • Växjö
  • 2006-02-22 18:09

hehe galet

Men det skrivs ju lite till och från på olika ställen om detta. Ryktessummering av länkar kring tablet, någon?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-22 19:04

Det viktigaste är nog patentet som Apple faktisk har ansökt om, någon form av multiinput device, kan vara en avanderad fjärrkontroll - kan vara en pda, kan vara min nya dator

/Tangen

  • Medlem
  • Tyresö
  • 2006-02-22 22:10

Slog mig för ett tag sen hur nice det egentligen skulle vara med en tablet, tänk typ "the new internet revolution". i i iMacen stod väl för internet från början, och en internettablet skulle i så fall vara ett schysst nästa steg, den ultimata surfdatorn. Designen skulle om det var en konsumentpryl se ut som en stor ipod, med vit framsida och blank silvrig baksida, eller så kanske blir det ett helt nytt koncept. vem vet.

Skönt att skriva av sig lite..

Det kanske är så att det är det som Apple kommer lansera den 1 april 30 år. För inte kan de köra en wow release runt sitt 30 årsfirande och enbart visa upp en ny ibook/macbook, eller nja jo Apple kan säkert göra det.

Ang. patenten - har Apple fått patent på detta eller är det enbart ansökningar om att få dem?

Hur ser det ut på MS sida - om de nu jobbar på något som faktiskt liknar det som Apple patenterar och eventuellt jobbar på.

Jag har skrivit det förut men man hoppas de sloppar den förbannade pennan.

Den fördel Apple har är att om de gör något som liknar ipod och kanske har liknande funktioner så kan de troligtvis rida på detta när de säljer en Newton 2 - ipod pda - för vad kan en sådan kosta, kanske runt 5-6 tkr.

För jag antar att en sådan produkt kommer använda sig av flashminne. Eller är det så att marknaden vill ha en produkt som enbart kan köra musik, film.

OM det nu kommer.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-04 12:52

http://mrl.nyu.edu/~jhan/ftirtouch/index.html

Det är liknande detta enligt länken, om dom fått patent vet jag inte bara sett ansökningarna, och om jag ska vara ärlig så har jag inte läst - utan mer "tittat på bilderna" (slö känner jag mig nu)
Men länkar till ansökningarna har varit en "längre" tid i alla fall ett år - så det är inte omöjligt att dom hinner klart till den 1:a april - men troligt, nja vissa säger nog att det är omöjligt men jag tror dom fixar biffen - å andra sidan kan det vara så att jag är lite väl optimistisk

Patenthandlingarna verkar vara för en "device" som styrs med fingrarna - och då fler än en - den innehåller så pass liknande fingergrepp som finns i länken ovanför - så det är inte otänkbart med ett samarbete.

För min del vill jag kunna använda penna me såklart - men mest för precisionen.

JAG vill inte ha en liten tablet som inte kan prestera nåt -jag vill ha en Powerbook(eller macbook) i lite version som kan föra illustrator, photoshop, entourage etc men även kunna styra iTunes och DVD spelare etc. det är framförallt en "pro" version jag är mest intresserad av.

/Tangen

1
Bevaka tråden