Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sökbekymmer i Mail

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag har ett litet, men ack så irriterande bekymmer. När jan använder Mails inbyggda Spotlight-funktion hittar den inga brev om jag söker med kriteriet "hela brevet", men däremot om jag söker i "från", "till", eller "ämne". Är det någon som har någon tanke om vad som kan vara galet?

mvh,
Joakim

  • Oregistrerad
  • 2006-02-20 22:15

Hade samma problem efter 10.4.5-uppgraderingen. Jag körde "reparera behörigheter" med skivverktyg och startade om. Fixat!

Ursprungligen av evillordvader:

Hade samma problem efter 10.4.5-uppgraderingen. Jag körde "reparera behörigheter" med skivverktyg och startade om. Fixat!

Märkte plötsligt att sökningen i mail inte fungerade för mig.

Ville bara säga att detta funkade även för mig.

Jag har provat det du nämner, men tyvärr utan resultat. Jag har sök etfer en lösning på Apple-forum världen över och det verkar som om detta bekymmer har lika många orsaker antalet människor som inte kan söka i sin mejlbox. Jag har provat att låta spotlight indexera om hårddisken och jag har provat att slänga Mail.app:s plist-fil. Inget har fungerat. Jag satt igår 45 minuter i telefon med en snubbe på Apple-support utan att vi kom svaret närmare. Han rådde mig att döpa om preferences-mappen, starta om och sedan återföra en plist-fil i taget för att se vilken som ställde till det. Inte heller detta har fungerat, ty även om jag raderar preferences-mappen och startar om från början går det inte att söka på hela meddelanden.

Det märkliga är att Mail-sökningen fungerar utmärkt om jag skapar ett nytt konto på datorn och konfigurerar Mail från scratch. Det antyder väl att felet ligger i själva användaren, eller?

  • Oregistrerad
  • 2006-02-21 15:29

Jag är ledsen att meddela att jag inte har några bra idéer efter vad som verkar vara en ganska uttömmande felsökning från din sida. Sorry...

Ah, det ordnade sig till sist. Fråga mig inte hur, dock. Jag körde en runda med skivverktyget och lagade något namnfel, laddade ner ett underhållsprogram och resade ut cachen, fixa "prebindings" och diskpermissions och plötsligt fungerade allt som det var tänkt. Märkligt. Vissa delar av Mac OSX verkar vara lite kinkiga...

Åh, nevermind. Nu dog det igen...

1
Bevaka tråden