Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMac vilken fantastisk maskin!

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-02-22 10:11

Vill bara framföra mina tankar om iMac 20" Core Duo.
Jag vill gärna tänka ett steg längre när jag köper en dator, dvs vad den kan användas till när den i framtiden pensioneras.

iMac 20" med fjärrkontroll kommer i mitt fall att hamna på väggen i sovrummet som HDTV-mediecenter. Vilken annan dator kan det?

Fjärrkontroll, FrontRow, Trådlöst nätverk, Inbyggd DVD, Skapligt ljud, Knäpptysta fläktar, Högupplöst skärm, Bluetooth, Snygg design, osv... Ingen dålig kombination!

Det enda som ska kompletteras med är en USB2-sticka för digital-TVn och ett VESA-fäste för väggen. Jag räknar kallt med att FrontRow stöder Digital-TV med inspelning, Timestretch och allt det där om två år när det blir aktuellt för pension...

PS. Upptäckte just att datorn kan sättas i vila genom att hålla ner "Play/Paus" knappen på fjärren i 3sek. Fantastisk maskin!

/Jonas

  • Oregistrerad
  • 2006-02-22 10:25

Detta gör mig bara ännu mer sugen på att köpa en ny iMac!

Åh, sluta sukta mig!! Jag vill ha så otroligt mycket som det är redan nu, varför är man bara en femtonåring utan pengar? Fast jag vill hellre ha en MacBook pro.

  • Medlem
  • 2006-02-22 10:51

Synd bara att det saknas lite upplösning...

skulle gärna se att de plockat in full HD, 20" är stort nog för det.

1920*1050 alt 1920*1200 NU!

/hpe

Ursprungligen av ztaafen:

Åh, sluta sukta mig!! Jag vill ha så otroligt mycket som det är redan nu, varför är man bara en femtonåring utan pengar? Fast jag vill hellre ha en MacBook pro.

Det går att spara sina pengar även fast man är en fattig 90ia, jag har beställt en Macbook Pro.
Jobba på och spara pengar så har du en snart du också.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-02-22 11:38

Ja, min nya iMac 20" ÄR en fantastisk maskin. När jag packade upp den ur kartongen fick jag samma underbara känsla som den där julen -94 när pappa kom hem med en Performa 630. Mums!

Jag vill inte komma här och verka surmulen men det finns väl inget vesafäste till intel-imacarna?
Verkar vara en bra plan annars.

Ursprungligen av johan ekstrom:

Jag vill inte komma här och verka surmulen men det finns väl inget vesafäste till intel-imacarna?
Verkar vara en bra plan annars.

Det stämmer tyvärr.

  • Oregistrerad
  • 2006-02-22 17:33
Ursprungligen av johan ekstrom:

Jag vill inte komma här och verka surmulen men det finns väl inget vesafäste till intel-imacarna?
Verkar vara en bra plan annars.

Hrmff. Litet moln på den i övigt soliga himmlen... Synd.
Blir till att snida själv då! Själv är bäste dräng brukar jag intala mig själv när jag svetsar och mekar. Och så blir det som man själv vill ha det och inte som någon annan tror att man vill ha det! Återkommer om det om ett par år.

Jag älskar min iMac Intel med! Den är helt fantastisk, synd bara att den inte hade tv-kort med frontrow.. men jag ska inte klaga!! Jag köper en mini när den kommer med tv sen istället...

Håller med! Man känner sig otroligt nöjd med sig själv när man kan betala en dator för 10 000 (jag nöjde mig med en ibook ) utan att behöva låna!

  • Oregistrerad
  • 2006-12-31 10:37

Lite före sin tid eller Bönhörd

Hittade denna "gamla" tråden och konstaterar att 24" iMac kom med både möjlighet till Vesa-fäste och med 1920x1200-upplösning. Hur gick det för er som skrev i tråden?

20" iMac fick svärfar att switcha tillbaka efter många år på den mörka sidan, men innan han hann beställa hade 24an kommit, så det blev en sådan istället. Imponerande maskin. Och en ny Mac-ambassadör som berättar för alla han träffar om sin nya, fina dator.:)

  • Oregistrerad
  • 2007-01-01 16:57

Jag har haft min 20" core duo iMac i snart ett år.
Jag använder den flera timmar dagligen och den har hängt sig
en gång när jag körde en skabbig widget.
Stabilt, stabilt som fan.

1
Bevaka tråden