Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Event Set for February 28

Tråden skapades och har fått 176 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-21 20:41

[CENTER]

[/CENTER]

Saxat från Thinksecret.com: Apple has announced it will hold a special event Tuesday, February 28 to show off some "fun new products".

http://www.thinksecret.com/news/0602event.html

Det luktar handhållet med kalenderreferensen men "fun new products" (obs plural!!) gör att man inte tänker "palm pilot".

Låt ryktena rulla!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-21 20:48

xÄntligen kommer min Mactablet - som jag har väntat, ända sen 90 talet

/Tangen

(dags att uppdatera när vi har nåt att räkna ner till)

Dags för nya iBook:s. Hoppas hoppas

Fast det verkar inte vara något större event så man kanske inte ska hoppas på för mycket.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-02-21 20:57
Ursprungligen av Mats Börjesson:

Dags för nya iBook:s. Hoppas hoppas

Fast det verkar inte vara något större event så man kanske inte ska hoppas på för mycket.

Kanske en riktig luring???

Yes!!

Julafton i Februari?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-02-21 23:00

jag tror airvideo. En basstation som airtunes men med stöd för video och frontrow som man kan koppla till sin tv och körs från en mac - suck on that XP media center. iBook eller 17-tummer är ju en stark trolighet. tror ingen iPod eller tillbehör.

Det blir att kolla vad dom har släppt på nästa tisdag kväll med en semla!!

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2006-02-21 23:26

Vore grymt med en AirPort Express Video. Så kan man koppla Front Row-fjärren till den och använda detta tillsammans med valfri Mac. Givetvis blir Front Row version 2.0 med nytt godis.

Hoppas på iBooks/MacBooks kan man ju alltid göra, även om det är rätt tidigt i förhållande till ryktena.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-02-22 02:38

30 år jubileumet är drygt en månad efter tisdagen - skulle dom släppa något stort och nytt så kommer dom kanske att vänta tills dess.

Ursprungligen av tok:

30 år jubileumet är drygt en månad efter tisdagen - skulle dom släppa något stort och nytt så kommer dom kanske att vänta tills dess.

Det ena utesluter inte det andra. Det skulle mycket väl kunna komma något stort både nu och 1 april.

  • Medlem
  • 2006-02-22 10:48

En miljard låtar

om man tittar på mängden låtar som säljs på ITMS så verkar tisdagen sammanfalla gaska bra med att den miljardete låten säljs.

Tror att eventuell ny iPod kommer då, datorerna kommer på 30års jubileet.

/hpe

åå nej nu kommer han stå sådär äckligt nöjd och skryta över hur bra det går för itunes.
jag tror det blir trådlös video, frontrow till mac mini via ett externt IR-öga som kopplas via
usb. sen blir det väl ännu mer snack om itms, och sen mer snack om itms och tillslut så
presenterar han ett till ipodtillbehör, som att det inte fanns tillräckligt redan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-23 00:01

Skulle vilja se en iBook och Mac mini med Intel i sig. Det nöjer jag mig med. Allt annat är bonus som gör mig ännu gladare.
Sedan hoppas jag innerligt att MacBook Pro 12" eller 13.3 finns på kartan. Verkar tyvärr inte som det. Synd eftersom iBook/MacBook är för lite pro och MacBook Pro 15" är för stort för mig.

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2006-02-28 13:34

Är det någon som vet hur det är med bevakning av eventet? Finns det några bloggar eller IRC-kanaler/iChat-rum som informerar om vad som presenteras?

Live coverage of the event will be limited due to the invite-only aspect of the event. MacRumors.com will link to live coverage and provide a running summary of events as they take place.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-02-28 14:06

Vilken tid startar det?

18:00 Svensk tid tror jag...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-28 14:24

19:00 Svensk tid tror jag..

Vem kan verifiera..!?

okej..trodde det var 9:00 AM, är det 10 AM Pacific så är det 9 timmar , dvs 19:00 här

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-28 16:04

Tror ni det blir en liten keynote att kolla på sen eller är det kolla nyhetssajter som gäller?

  • Medlem
  • Nacka
  • 2006-02-28 16:19

Gårdagens pod cast på macTV show visar en reklam film för en iPod Maxi. I och för sig säger man att det är "one of the best amateur iPod commercials ever created" men den känns nästan för bra för att vara amatör...

Jag lägger med två bilder från videon så får ni se vad ni tror. För den som vill se hela videon är det bara att söka på macTV på iTunes music store.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-02-28 16:23

Kommer det en sådan får jag äta nudlar resten av månaden. För en sån ska jag ha!

  • Medlem
  • 2006-02-28 17:55
Ursprungligen av Kasaen:

Kommer det en sådan får jag äta nudlar resten av månaden. För en sån ska jag ha!

Jag äter gärna sniglar en månad för samma produkt !¡¡!

  • Medlem
  • 2006-02-28 16:06

Vem orkar vänta 3 timmar...

/Fredrik

Är inte sniglar en dyr delikatess?

  • Medlem
  • 2006-02-28 18:11
Ursprungligen av Johan S:

Är inte sniglar en dyr delikatess?

Jo ....du fattade vinken

Det kostar att ligga på topp.

Men en Applephone© skulle få kosta vad den ville nästan ... en sån skulle jag bara ha.

Nu tror jag iofs inte det kommer nån sån men hoppas kan man ju alltid.

Men det står ju på mactvs hemsida att det är en amatörvideo. Välgjord dock. Så nu kan ni sluta dregla http://live.watchmactv.com/

http://www.ilounge.com/ har live coverage.

Bevaka tråden