Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips om bra modem till Glocalnet 24 mbit.

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad snabba Glocalnet är. Ringde och ändrade från 8 till 24 mBit, en timme senare var det fixat. Däremot fungerar inte Internet, tydligen beroende på att jag har ett gammalt Alcatel/Thomson SpeedTouch Home-modem. Så jag måste skaffa ett nytt. Kan ni rekommendera nåt bra modem som är hyfsat billigt och fungerar med 24 mBits och med min trådlösa D-Link 524+.

Tack för hjälpen!

  • Medlem
  • Sollefteå
  • 2006-02-22 09:38

Jag har mycket god erfarenhet av Billions ADSL2+ produkter .. (som hårdvarumässigt OCH mjukvarumässigt stödjer adsl2+) exempelvis http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=307272
Det finns en modem-ekvivalent också, men routern går jättefint att köra i bryggat läge så att din trådlösa router får känna sig hemma med PPPoE.

Jag rekommenderar absolut inte Zyxels såkallade adsl2+ varianter, då dessa inte till 100% stödjer den nya tekniken annat än på pappret, erfarenheterna kring D-link och deras grejor är densamma.

Annars kan ett samtal med glocalnet vara på sin plats, dom bör ha koll på vilka modem som fungerar kalas dom också

1
Bevaka tråden