Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacNytt arrangerar MacLan

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

För dig som gillar att spela på Mac finns ett ypperligt tillfälle att köra lite nätverksspel den 29:e Augusti när MacNytt och Nordic Softsales arrangerar MacLan 2002 i Stockholmsområdet.

Det utlovas sena kvällar och tidiga mornar fyllda av spel, chat, filer och tävlingar.

Det går till och med att hyra en dator på plats om du inte har möjlighet att ta med dig din egen.

Läs mer på MacLan 2002:s officiella sida:
http://www.macnytt.com/maclan/

Ps. Lycka till grabbar!

Det här blir hur kul som helst!!

Im there!

  • Medlem
  • Piteå
  • 2002-07-23 03:12

JAG VILL DIT!!!

fan ibland är de dåligt att bo här uppe

Jag kommer med Q1 och ABTF i bagaget...

om Ghost Recon är släppt så kanske jag också kommer.

Ghost recon är ju släppt sedan ett tag tillbaka!

Inte för MacOS X. Det kommer i höst någon gång.

Synd att ens iBook G3/600 inte är någon värstingmaskin ur spelsynpunkt.

Hmm.. får se om jag kan kidnappa flickvännens iMac med platt skärm och G4/700 istället. Borde väl rocka ?

Det hänger inte så mycket på datorn, det är den som spelar det hänger på

Precis Mikagami! Men det är också så att det underlättar om man har hårdvaran bakom...Jag lirar för att det är kul men det skadar inte om det är snyggt under tiden...

iBooken han pratar om har 8 Mb´s grafikkort...så sluta snacka skit om att det har med spelaren att göra!

[ 25 Juli 2002, 08:37: Meddelandet ändrat av: - Daniel Eriksson - ]

För övrigt så är det för mig svårt att första att det inte har blivit bättre på den fronten förrän nu. Att man inte i en "mobil" dator har bättre grafikkort än vad jag hade i min G3 350 i början på -99.

Jag vet att min var i proffslinjen då, och iBooken är konsumentlinje. Men ändå. Att man inte kom ikapp på 3 år! Visst är det sjukt?

Jag hävdar in absurdum att det går att klara sig på mindre än 8 Mb på grafikkortet,Marathon och Q1 klarar sig med 1 Mb men som allt annat blir det bara bättre med mer...Men för att hävda sig i Q1 räcker det med 4 Mb på grafikkortet...Och det är inget skitsnack...*L*

1
Bevaka tråden