Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

spela till intel-imac?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-20 13:16

Jag tänkte i samband med inköp av en 17" imac G5 intel - köpa något spel, sims 2, medal of honor eller call of duty. kommer ngt av dessa spela tt fungera på intel-macen eller är det kört?

De funkar, men de kommer inte att köras i full hastighet eftersom de är gjorda för powerpc-macar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-20 19:24

full hastighet, vad menar du då? att spelet laggar på ngt sätt?

Han menar att de kommer emuleras genom Rosetta, detta ger dåliga prestanda.
Dock så kommer Sims 2 finnas som universal binary (om det inte redan finns?) så det komme rkunna köras i full hastighet.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-02-20 20:44

Ska du köpa iMac G5 eller iMac Intel? I varje fall ska CoD flyta på bra även med höga inställningar enl. tester. Kan samtidigt tipsa om CoD Deluxe Edition som innehåller både CoD och CoD United Offensive, och Cod 2.

Här är en tråd som handlar just om prestandan i PPC-spel med Intel-iMac.

  • Oregistrerad
  • 2006-02-23 16:46

Men usch vad ledsen jag blev nu då.. Köpte Sims 2 när det kom, och då gissar jag på att det inte är "Universal binary".. Ska man bli tvungen att punga ut med dom pengarna igen för att kunna spela det på iMacen då?

Ursprungligen av _Christina:

Men usch vad ledsen jag blev nu då.. Köpte Sims 2 när det kom, och då gissar jag på att det inte är "Universal binary".. Ska man bli tvungen att punga ut med dom pengarna igen för att kunna spela det på iMacen då?

Nej då! De spel som jag provat att köra under Rosetta flyter på bra mycket bättre på min 20" iMac Core Duo än på min 12" PB G4: Homeworld 2, Rise of Nations, Neverwinter Nights. Även mina barns amerikanska lek&lär-spel flyter mycket bättre.

/Erik

  • Oregistrerad
  • 2006-02-23 20:05
Ursprungligen av Erik Aderstedt:

Nej då! De spel som jag provat att köra under Rosetta flyter på bra mycket bättre på min 20" iMac Core Duo än på min 12" PB G4: Homeworld 2, Rise of Nations, Neverwinter Nights. Även mina barns amerikanska lek&lär-spel flyter mycket bättre.

/Erik

Okej, det låter ju lovande. Hur mycket minne har du i din iMac Core Duo då? Hade varit grymt skönt att spela Sims utan att det laggar..

Ursprungligen av _Christina:

Okej, det låter ju lovande. Hur mycket minne har du i din iMac Core Duo då? Hade varit grymt skönt att spela Sims utan att det laggar..

1,5 GB vanligt och 128 MB på grafikkortet.

  • Oregistrerad
  • 2006-02-24 09:57
Ursprungligen av Erik Aderstedt:

1,5 GB vanligt och 128 MB på grafikkortet.

Ja, har planerat att stoppa in 1 GB till i vår också.. Får väl se till att göra det snarast..

Ursprungligen av _Christina:

Ja, har planerat att stoppa in 1 GB till i vår också.. Får väl se till att göra det snarast..

tack va snällt älskling.. då slipper jag betala det då...

  • Medlem
  • Kiruna
  • 2006-02-24 02:32
Ursprungligen av _Christina:

Men usch vad ledsen jag blev nu då.. Köpte Sims 2 när det kom, och då gissar jag på att det inte är "Universal binary".. Ska man bli tvungen att punga ut med dom pengarna igen för att kunna spela det på iMacen då?

Du behöver inte vara orolig eftersom uppdateringen till universal binary kommer att vara gratis. Så du kan spara pengarna till ett annat spel.

  • Oregistrerad
  • 2006-02-24 09:55
Ursprungligen av Onken:

Du behöver inte vara orolig eftersom uppdateringen till universal binary kommer att vara gratis. Så du kan spara pengarna till ett annat spel.

Aha! Det var ju goda nyheter..
Kanske man får för sig att släppa en expansion till Sims 2 för mac snart?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-23 18:08

Tack så mkt för tipsen och svaren

  • Oregistrerad
  • 2006-02-24 15:06

haha, jag sa inte vem som skulle stoppa in det,eller hur?

1
Bevaka tråden