Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Måste fråga en gång till K750i och syncning med OS X?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag sitter här med en K750i och jag har läst och hört att synkningen ska fungerar mellan 10.4.x och K750i.
Visst min synkar men det händer inte så mycket... de kontakter/kalenderhändelser som har lagts till/tagits bort/ändrats synkas inte.
Eller för att vara mer precis:
Kontakter som läggs till i telefonen synkas till datorn men inte tvärtom.
Kalenderhändelser som gjorts i telefonen flyttas över till datorn efter två synkningar.

Sådant som tagits bort eller ändras rörs inte åt något håll.

Ska det vara så här?
Jag har nollställt och haft mig men inget verkar vilja fungera.

Som det är nu när det kommer till kritiska synkningar synkar jag först T630 och sedan T630->K750 men så ska jag väl ändå inte behöva göra. Eller?

Nix, här fungerar det kanonfint att synka mot K750i. Jag kör senaste versionen av OS X och synkar över blåtand.

Det samma kan jag säga. Hmmmm vad är det då som felar för mig?

förlåt om det låter dumt, men har du verkligen dubbelkollat inställningarna för synkroniseringen?

annars är ju ett bra sätt att ta bort .plist filerna som hör till isync och lägga till telefonen igen

Tvärtom !

För mej är det tvärtom det jag lägger till i telefonen synkas ej till datorn, och jag har raderat allt i telefonen och synkat om då ligger allt som är på datorn snyggt och prydligt i telefonen, men lägger jag till en kontakt i telefonen och syncar så kommer den ej in i adressboken, däremot verkar iCal synkningen fungera !

Det där med plistfiler vad är det och vart ligger dom ? och inställningar vad kan man ställa in jag har för mej att på t68an när jag synkade den kunde man välja vart infon skulle tas ifrån datorn eller telefonen, kan ej hitta någon sån inställning.:confused:

iMac G5 PPC OSX 10.4.5 SE K750i:)

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2006-02-20 09:13
Ursprungligen av applemagic:

Det där med plistfiler vad är det och vart ligger dom ?

iMac G5 PPC OSX 10.4.5 SE K750i:)

Tips: I Finder> äpple+F> skriv in .plist i sökfältet> tryck Enter

Funktionen går att använda vid de flesta tillfällen du inte hittar var grejorna ligger på din dator.

Jag kom senare ihåg att jag hade hackat iSync för att få syncningen att fungera överhuvudettaget precis när telefonen släpptes, efter det fixade Apple syncningen men mitt hack hängde kvar och gjorde att det inte fungerade.
Jag ersatte då iSync.app från en annan maskin med samma system version som min efter det fungerar det perfekt.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-02-20 09:22

Jag har märkt att ändringar från Adressboken inte överförs om man inte har avslutat och startat om Adressboken först. Hur det är med iCal vet jag inte.

.Plist

Exakt vilka .plist filer är det man ska ta bort allt som innehåller sync eller isync bara eller vilka:)

iSync

Frågar igen vilka plist filer skall jag ta bort provat med iSync.plist men ingen skillnad lägger till en post i telefonen, men den kommer ej upp i adressboken, lägger till samma post manuellt i adressboken syncar då får jag en dublett i telefonen..

Vad gör jag för fel

applemagic

1
Bevaka tråden