Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Netgear + ADSL problem

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

fixade nyligen nytt bredband, jag är i Storbrittanien för tillfället, här finns bara ADSL egentligen. Har fått igång allting bra, har en Netgear DG834GT trådlös modem/router.

Men, problemet startar när datorn har vaknat ur sömn, jag har full kontakt med routern men jag kommer inte ut på nätet, jag måste gå in i terminalen och köra en ping google.com. efter ett par sekunder så kommer det igång.

här någon haft samma problem med deras router?

tacksam för hjälp

anders

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2006-02-16 22:59

Använder du PPPoE för uppkopplingen?

Gå isåfall in på Basic Settings och ändra till Idle Timeout = 0

För isåfall är det som händer att modemet kopplar ner uppkopplingen för att den varit "idle" och det dröjer ett tag för den att logga in igen.

den är på idle timeout i basic settings.

det är som om den låser sig i 1 minut och sedan drar igång igen!

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2006-02-18 18:59
Ursprungligen av anders gbg:

den är på idle timeout i basic settings.

det är som om den låser sig i 1 minut och sedan drar igång igen!

Kollade du så att den verkligen var på 0 ?

Idle Timeout alltså.

förlåt, glömde tillägga att det var på 0, ja, tyvärr.

detta problemet inträffar varje gång, datorn vaknar, har full kontakt med routern men jag får meddelandet att jag inte hittar min pppoe klient. min internetleverantör säger att det är netgears fel för enligt deras statistik så har jag alltid varit online. alltså, datorn och netgear har problem med kommunikationen.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2006-02-19 17:54
Ursprungligen av anders gbg:

förlåt, glömde tillägga att det var på 0, ja, tyvärr.

detta problemet inträffar varje gång, datorn vaknar, har full kontakt med routern men jag får meddelandet att jag inte hittar min pppoe klient. min internetleverantör säger att det är netgears fel för enligt deras statistik så har jag alltid varit online. alltså, datorn och netgear har problem med kommunikationen.

Nej, din dator är idiotiskt inställd, hur kan det vara Netgears fel om den tydligen håller uppkoppligen (t.om. enligt Spray).

Din dator ska inte ens bry sig om någon sorts PPPoE klient, den delen ligger ju i modemet och du ska alltså riva bort varenda liten rest av någon PPPoE-uppkoppling. Får du något meddelande från operativet angående PPPoE så är något felinställt i Datorn.

och hur ändrar jag det? i nätverksinställingarna förstår jag men jag vet inte riktigt hur?

1
Bevaka tråden