Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Länkar utan understrykning

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-02-18 13:39

Har sett att ni skapat litet sidor i iWeb. Har pulat litet själv fram och tillbaka och hittar inte hur jag skapar länkar som inte är understrukna. I andra program kan man lägga in litet extra kod i html dokumentet. Hur har ni gjort med iWeb?

a { text-decoration: none; } i css'en, har dock inte använt iWeb ännu, tydligen ligger den inbäddad i själva taggarna, vilket inte är optimalt.

  • Medlem
  • 2006-02-18 14:01

Tack för tipset, vet hur jag gör när man kodar vanlig html, men har sett att folk har gjort det med iWeb, hur gör man då är min fråga.

Skulle du kunna ge oss kodsnutten i fråga?

Har somsagt inte använt iWeb någonting, så det är svårt för mig att hjälpa till

I iWeb kan man inte koda som vanlig utan det kan man först när man publicerat till en mapp.

För själva kodandet är Smultron bra. http://smultron.sourceforge.net/.

  • Oregistrerad
  • 2006-02-19 02:00

Du kan länka själva textboxen istället för texten i boxen.

Lennart

  • Medlem
  • 2006-02-19 02:33

Aha, va bra.......skall testa det. Thx

  • Medlem
  • 2006-02-23 15:00

Detta funkade, men för att förtydliga, jag vill att länken framträder när man håller muspekaren över texten. Det funkar inte genom att länka textboxen. Är det så att de jag sett i vårt showroom alla är modifierade efteråt av annat program?

  • Oregistrerad
  • 2006-02-24 10:15

Jag tror inte att länkarna på mina sidor är understrukna.. Det beror nog på vilken mall du använder..

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-03-02 11:09
Ursprungligen av themos:

Jag tror inte att länkarna på mina sidor är understrukna.. Det beror nog på vilken mall du använder..

Väcker liv i en gammal tråd....
Har precis gett mig på iWeb och stött på samma problem. Jag använder ingen mall utan har startat från "scratch" med en vanlig textsida... Jag har också problem med understrykna textlänkar.

Hänger det på mallen? Kan man öppna en mall och Kopiera in länkarna till sin egen sida för att det ska fungera?

mvh /Peter

Varför så rädda för understrukna länkar? Det är trots allt ganska användarvänligt att visa vilka ord som är länkar _utan_ att behöva veva med musen över texten...

Men det är ju jag det. Och så kan ju förstås länken vara i en annan färg istället.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-11-29 20:11

Klicka på en bild -större bild

Hej!

Går följande att göra i iweb 2008 version:
Jag klickar på bilden och en större bild av bilden kommer upp.

Hur gör jag?
Var skall jag lägga den större bilden och i vilket program?
Och hur länkar jag?
Text går ju bra att länka men bilder har jag inte funnit ut.

Någon som kan svara?

1
Bevaka tråden