Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

BT-headset kopplas bort när jag kopplar adressboken till T630

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag provade att direkt i adressboken skicka sms via bluetooth med min GSM. Man kan också slå nummer direkt från adressboken genom att klicka på den lilla bluetooth-knappen i adressboken så att den kopplas till mobilen. Problemet är att på min telefon så kopplas då headsettet bort från mobilen. Går det bara att ha en enhet i taget kopplad till telefonens bluetooth? Mitt headset är ett HBH-600, mobilen är en SE T630 och operativet är det senaste.

  • Oregistrerad
  • 2005-11-07 09:16

Det verkar så.
Kort efter jag synkat adressboken (med iSync, dvs jag var inte uppkopplad som du) fick jag ett samtal, och det kopplades inte till headsetet som det ska/brukar...

Jag har 10.4.3, en T630 och ett HBH-662.

Vissa telefoner har nån strömsparar funktion för blåtand. Jag har det i min K750i. När den är påslagen kan telefonen bara jobba med en enhet i taget har jag för mig.

Det är så att T610/630 och äldre SE-telefoner kan endast hantera EN blåtandsanslutning i taget. Tråkigt men så är det.

Ursprungligen av Per T-blad:

Det är så att T610/630 och äldre SE-telefoner kan endast hantera EN blåtandsanslutning i taget. Tråkigt men så är det.

Jaha, synd, annars hade det varit coolt att kunna ha bara headsetet i örat och telefonen skulle kunna stanna i ryggsäcken hela dagen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-17 00:40

Väcker liv i en gammal tråd…

Vad krävs för telefon + bluetooth headset för att kunna:

1. Ringa genom datorn och svara genom datorn
2. Prata genom bluetooth headsetet

Givetvis är det mobilen som tar emot och sänder all trafik.

Just nu sitter jag på en Ericsson T630 och vi kommer på jobbet från i morgon BARA ha mobil….Detsamma kan komma att gälla för mig privat. Låter som jag måste byta telefon?

Ursprungligen av Erik.dv:

Väcker liv i en gammal tråd…

Vad krävs för telefon + bluetooth headset för att kunna:

1. Ringa genom datorn och svara genom datorn
2. Prata genom bluetooth headsetet

Givetvis är det mobilen som tar emot och sänder all trafik.

Just nu sitter jag på en Ericsson T630 och vi kommer på jobbet från i morgon BARA ha mobil….Detsamma kan komma att gälla för mig privat. Låter som jag måste byta telefon?

Det krävs att du har en mobil som kan hantera flera Bluetooth-enheter samtidigt, så måste du ha Bluetooth i datorn. Avslutningsvis ska du ha adressboken igång i datorn och kopplad till telefonen (den lilla Bluetooth-symbolen ska vara blå).

För att ringa ett nummer i din adressbok så är det bara att högerklicka på nummret och välja dial.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-17 18:44

Då vore det intressant om någon gör detta och vilka modeller de använder?

TELEFON
Sony Ericsson K608i, K750i och kommande K610i är "intressanta objekt".

HEADSET
Jag kollade på ett SonyEricsson headset i en butik som verka okej... 600-något. Funkar dessa eller finns bättre alternativ? Fördelen med head-setet från SE är att de kan använda samma laddare som telefonen tydligen.

Slutligen, funkar detta bra eller strular det var och varannan gång man ska svara på ett samtal eller hoppa till en annan dator? Troligt scenario är att jag kommer köra detta på 1st station på jobbet o 1st dator hemma, båda OSX med Tiger eller senare.

Ursprungligen av Erik.dv:

Då vore det intressant om någon gör detta och vilka modeller de använder?

TELEFON
Sony Ericsson K608i, K750i och kommande K610i är "intressanta objekt".

HEADSET
Jag kollade på ett SonyEricsson headset i en butik som verka okej... 600-något. Funkar dessa eller finns bättre alternativ? Fördelen med head-setet från SE är att de kan använda samma laddare som telefonen tydligen.

Slutligen, funkar detta bra eller strular det var och varannan gång man ska svara på ett samtal eller hoppa till en annan dator? Troligt scenario är att jag kommer köra detta på 1st station på jobbet o 1st dator hemma, båda OSX med Tiger eller senare.

De flesta nyare telefoner borde klara flera Bluetooth-enheter. Och angående datorer så är det inga problem så länge telefonen är parad med datorn och headsettet med telefonen. Det coola med det hela är att funktionerna - man kan skriva sms fårn adressboken i datorn, och om någon ringer till din telefon så kommer nummret upp på datorskärmen.

  • Oregistrerad
  • 2006-02-17 21:05
Ursprungligen av Erik.dv:

Fördelen med head-setet från SE är att de kan använda samma laddare som telefonen tydligen.

Det gäller tyvärr inte längre? Nya SE-mobiler (tex w800) har en ny kontakt/laddare som inte passar ihop med den gamla som headseten (och t ex T630) använder...

Tips: HBH-660 har display som visar nummer på den som ringer, efterföljaren HBH-662 visar namnet från adressboken i telefonen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-18 19:55

Det coola med det hela är att funktionerna - man kan skriva sms fårn adressboken i datorn, och om någon ringer till din telefon så kommer nummret upp på datorskärmen.
Precis min tanke och lite mer därtill…

Det gäller tyvärr inte längre? Nya SE-mobiler (tex w800) har en ny kontakt/laddare som inte passar ihop med den gamla som headseten (och t ex T630) använder...
Snark, okej…

1
Bevaka tråden