Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur tålig är Ipod nano/mini?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Funderar på att införskaffa en Ipod mini eller nano. En avgörande skillnad enligt mig är hållbarheten. Minin klarar ju rätt tuffa tag, gäller detta även för nanon? Får man med något "fodral" till nanon? Har hört att den kan bli repig annars.. minin klarar sig ju utan det.

En annan aspekt är ju GB/Pris..
Ipod Nano 1GB - 1400kr
Ipod Mini 4GB - 1400kr

Vad skulle ni välja?

Tacksam för svar.

Du får med fodral till nanon.

Tycker du väljer efter hur mycket utrymme du behöver.

  • Oregistrerad
  • 2006-02-14 20:30

Var får man tag i iPod Mini nuförtiden?

Ursprungligen av simonn:

Var får man tag i iPod Mini nuförtiden?

Begagnat skulle jag tro...

Precis.. eller, i obruten förpackning eftersom ägarens förra ipod försvann/inte gick att laga på verkstaden. Så den är ju ny, fast begagnad, och gammal.

Behöver inte speciellt mycket utrymme, men minin verkar ju onekligen mer prisvärd. Dock är ju nanon snäppet vassare utseendemässig (om den nu inte blir full med repor).

Hur ser fodralet man får med ut? genomskinligt? kan man få en bild?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-15 21:57

Köp Minin, nanon är fin (har en 2GB själv) men får du fyra gånger så mycket utrymme för samma pengar ser jag ingen större anledning till att välja nanon. Själv börjar jag få det lite trångt på min 2GB nano och funderar på att byta upp mig till iPod Video...men väntar nog tills nästa generation iPod

  • Medlem
  • Luleå
  • 2006-02-15 23:41

Köp Nanon!
Den är mer skaktålig än minin. Flashminne vs. hårddisk............

/KOL

Nanon är extremt hållbar*.

(* ja, jag vågar nog säga så)

Jo, men också extremt repkänslig. Någon som använder det medföljande fodralet? Hur ser det ut? Är det funktionellt? Bild nån?

1
Bevaka tråden