Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac OS X 10.4.5 släppt

Tråden skapades och har fått 31 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2006-02-14 21:59

10.4.5-uppdateringen rekommenderas för alla användare och innehåller generella fixar för operativsystemet, liksom specifika fixar för följande program och funktioner:

- Videokonferenser med iChat
- Rendering av webbsidor i Safari
- Användning av Dashboard och widgetar
- Visning av strömmande QuickTime-media bakom en brandvägg
- Utskrifter på vissa Epson-skrivare
- iDisk och synkronisering av portabel hemmapp
- Tidszoner och sommar/vintertid för 2006 och 2007
- VPN-anslutningar till Cisco-servrar när NAT används
- Kompatibilitet med program och enheter från andra tillverkare
- Tidigare fristående säkerhetsuppdateringar

Detaljerad information om den här uppdateringen hittar du på följande webbplats: http://www.info.apple.com/kbnum/n303179-sv.

Detaljerad information om säkerhetsuppdateringar hittar du på följande webbplats: http://www.info.apple.com/kbnum/n61798-sv.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-14 22:02

ha ha, he he, hi hi, ho ho

/Tangen

Ok men bara för de med PowerPC och hos mig bara på 6,4 MB - konstigt dom brukar ju ligga på bortåt 100 MB.

Ursprungligen av Olle@mac:

Ok men bara för de med PowerPC och hos mig bara på 6,4 MB - konstigt dom brukar ju ligga på bortåt 100 MB.

Det finns en för Intel också.. och den ligger på 40 MB.

/Erik

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-02-14 22:16

Hoppas verkligen att uppdateringen fixar alla de defekta PowerBooks som sålts sedan den sista versionen släpptes i höstas.

15,5 Mb för min del på en Powerbook.
100 mb ligger aldrig en 10.x.x uppdatering på det är bara combo uppdateringarna som väger bortått 100 mb och över.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-14 22:25

Allows the rotating cube effect to appear as expected on both a primary and a mirrored display, when switching users via Fast User switching.

Eliminates some potential video redraw issues when using Front Row on Intel-based Macs.

Wohoo! Annars ganska tråkig uppdatering. Känns som en "intel-fix" men det kan ju vara bra. Men när får jag en bra adress/kontakt-server i Mac OS X server då...?

Ursprungligen av acke:

Men när får jag en bra adress/kontakt-server i Mac OS X server då...?

Bygg den själv... det går du kör redan LDAP etc etc.
Varför vänta på Apple?

Eller köp en grupprogramvara som har det inbyggt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-14 22:39
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Bygg den själv... det går du kör redan LDAP etc etc.
Varför vänta på Apple?

Eller köp en grupprogramvara som har det inbyggt.

Hej, får gärna utvecka. Gärna länkar, infact, dränk mig i länkar!

Såja...installerat på 17" iMac Core Duo..funkar fint..

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2006-02-14 22:36

He, kom just på att jag inte startat min iBook sen 10.4.4 uppdateringen

  • Medlem
  • Borås
  • 2006-02-15 07:46
Ursprungligen av bogg:

He, kom just på att jag inte startat min iBook sen 10.4.4 uppdateringen

Sugen på att sälja?

Installerat på PowerMac G5 single 1,8GHz funkar bra här.
Har inte märkt några ändringar än dock.

Har installerat på en G5 1,8 DP.
Använde Stand Alone Combo-Update efter att jag bootat från extern HD och reparerat disk och rättigheter.
Systemet verkar svara bättre, inkl. Exposé och Finder när jag t.ex. matar ut skivavbilder.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2006-02-15 13:12
Ursprungligen av Robert R:

Systemet verkar svara bättre, inkl. Exposé och Finder när jag t.ex. matar ut skivavbilder.

Jämt någon som säger det om alla uppdateringar
ALLA uppdateringar kan ju inte göra systemet snabbare?

Själv installerade jag det på både min mini och min ibook utan att jag märkt några större skillnad..

Inga trubbel iaf, flyter på som vanligt utan några märkbara förändringar...

  • Medlem
  • 2006-02-15 15:59

Det "lilla" problemet i SKYPE att ljud-ut ställs om automatiskt (och hela tiden) från högtalare till hörlurar - är detta något som blivit fixat tro? Min maskin är just på service så jag kan inte kolla. Annars är det ju en dunderbugg i antingen SKYPE eller i OS X. Testa och se...du ställer om till att du använder högtalare för att den andre parten ska slippa eko - några sekunder senare står den på hörlurar, vilket då inte stämmer med vad du kör - och den andre parten får eko.

/Fredrik

  • Oregistrerad
  • 2006-02-15 16:14

Kan inte installera?

Jag lyckas inte installera uppdateringen, jag får upp den när jag söker och den laddas hem men får ett fel medelande när den ska installeras.

Har provat med en omstart samt laddat ner från www.apple.se istället men jag lyckas inte lösa det.

Någon som har något tips?

//Nollan:confused:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-15 19:03
Ursprungligen av nordstar:

Jag lyckas inte installera uppdateringen, jag får upp den när jag söker och den laddas hem men får ett fel medelande när den ska installeras.

Har provat med en omstart samt laddat ner från www.apple.se istället men jag lyckas inte lösa det.

Någon som har något tips?

//Nollan:confused:

Jag skulle prova att ladda ned Mac OS X 10.4.5 combon. http://www.apple.com/support/downloads/macosxupdate1045combo.html Om det fortfarande inte går skulle jag skapa ett nytt användarkonto och prova att installera combon därifrån.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2006-02-15 17:58

Verkar som om dom fixat buggen med Samsung Färglaser CLP-550N......

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2006-02-15 23:16

nu kom itunes 6.0.3 och ny iphoto uppdatering också

  • Avstängd
  • International user
  • 2006-02-15 23:26

iDVD, iMovie och iWeb också...

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2006-02-16 17:49

Jag har fått tydligt längre uppstartstid med 10.4.5.
Ingen annan med liknande erfarenhet?

nepp..burkar vara så första och kanske andra gången eftern en uppdatering, men sen går det fort,...

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2006-02-16 19:19
Ursprungligen av lilledanne:

nepp..burkar vara så första och kanske andra gången eftern en uppdatering, men sen går det fort,...

Vänta och se mao. Hoppet lever.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2006-02-17 18:40
Ursprungligen av lilledanne:

nepp..burkar vara så första och kanske andra gången eftern en uppdatering, men sen går det fort,...

Undrar baske mig om du inte hade rätt ............

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-02-16 19:57

Transparent Dock funkar inte längre.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2006-02-16 20:00
Ursprungligen av classic:

Transparent Dock funkar inte längre.

ClearDock gör det däremot.

  • Oregistrerad
  • 2006-02-16 21:11

Bortfallet av Transparent dock var riktigt irriterande, och påminner en om varför man alltid ska vänta ett par dagar med att haka på nya operativuppdateringar
ClearDock to the tests! Har dolt min dock tills vidare pga att den ursprungligen är så ruskigt ful, hehe.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2006-02-17 14:26
Ursprungligen av svampmoln:

Bortfallet av Transparent dock var riktigt irriterande, och påminner en om varför man alltid ska vänta ett par dagar med att haka på nya operativuppdateringar
ClearDock to the tests! Har dolt min dock tills vidare pga att den ursprungligen är så ruskigt ful, hehe.

Installerade cleardock för lääänge sen, och min kära transparenta docka lever fortfarande...
har avinstallerat cleardock för lääänge sen också, så av någon anledning fortsätter min lilla docka vara immun )

Bevaka tråden