Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Använda två skärmar, fast släcka den ena..

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sorry om det är en konstig rubrik, ska försöka förklara.

Ska köpa en iMac 17" Intel snart tror jag...och kommer koppla in min Tv (DVI) för att visa filmer och sånt om jag får besök (kommer använda spegel funktionen), men frågan är då om man kan stänga av imacens skärm? Finns ju ingen avstängnings knapp för skärmen

en burk med svart färg och en roller är vad du behöver

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-13 19:33

Nope det går inte, jag rekommenderade nån tidigare att köpa en sån här som man har på skrivbordet och hänga det över skärmen när man vill att det ska bli svart

(från IKEA)
/Tangen

Det går väl att ändra ljusstyrkan?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-13 20:13

Då ändras den på (enligt utsago) även på tv,n, eler när du säger det kanske inte -men i så fall får nån prova.

/Tangen

På min ibook så ändras det inte på externa skärmen.

Och inte på min Powerbook.

Iallafall mycket dåligt!! Finns det ingen program som kan ändra detta?

Är det mycket dåligt om du speglar skärmarna? Vore det mer logiskt om skärm 1 släcks vid spegling?
Det är en annan sak om du kör så att TVn är huvudskärmen och flyttar skrivbordet dit, då borde du kunna släcka den interna skärmen, vilket går - tror jag.

Vänta lite nu, är det inte precis det du vill åstadkomma? Sänker man ljusstyrkan på iBook & PBook så sänks ju inte ljusstyrkan på den externa skärmen man ha kopplat in. Med andra ord så släcks den när man sänker ner till lägsta (så är det på min iBook i alla fall).

Eller har jag missuppfattat något?

Jag vill ha imacens skärm som huvudskärm, och sen om man väljer att spela upp en dvd på tvn så ska imacen snyggt gå ner i viloläge eller nåt..

Ahh, du menar automagiskt...

Jag säger inte att det är omöjligt, men det är nog inte dunderlätt.

Applescript? Kan man ha något som kör i bakgrunden och känner av om en film går igång och då släcker huvudskärmen? Jag lämnar över det till nån som kan mer...

1
Bevaka tråden