Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förändrade registreringsrutiner på 99mac

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vi har nått otroliga 800 medlemmar på 99mac.com och det är verkligen jättekul!

Förr eller senare får varje community besökare som inte vill följa trådar och istället skriva en massa strunt. Nästan alltid så har dessa användare använt falska epostadresser.

Därför har vi nu ändrat våra registreringsrutiner på 99mac.com:

1. Alla registreringar godkänns manuellt av administrator-teamet från och med nu.

2. Lösenordet som skapas vid registreringen skickas per epost till den adress som uppgivits vid registreringen.

3. Vi kommer vara ännu snabbare med moderering och eventuella avstängningar i fortsättningen.

BRAVO!!! SKönt att det görs något åt detta otyg redan i sin linda! Det finns ett flertal siter som har förstörts av detta oväsentliga surrande redan tidigare. 99mac skall, enligt min åsikt, endast vara till för diskusion rörande maccen och ingenting annat!

Mycket bra att ni så pass fort sätter stopp för "buslivet" ute på nätet. Låt dem hålla till i någon annan chat istället

Citat:

Skapades ursprungligen av: Ulf Isaksson:
99mac skall, enligt min åsikt, endast vara till för diskusion rörande maccen och ingenting annat!

99mac har gått blivit något mer än bara ett diskussionsforum för Mac-användare. Det har blivit en community där man utöver att diskutera även vill snacka lite skit om sånt som är i gränslandet och sådant som är helt utan för ämnet.

Ett forum för inte Mac-relaterade ämnen måste finnas kvar. Däremot tycker jag att man ska tänka efter en extra gång om ens inlägg tillför något. Ett inlägg med tre grinande huvud är ganska meningslöst.

Jo, det är nog rätt att hålla koll, dom två inlägg som kom i morse (antar att dom var anledningen till denna tråd just nu) var ju rätt löjliga faktiskt, och hann ligga ute ett tag innan dom försvann.

Ulf Isaksson: 99mac skall, enligt min åsikt, endast vara till för diskusion rörande maccen och ingenting annat!

Njae... det är väl en tråkig inställning? Huvudpoängen ska ju vara mac, naturligtvis, men att ha ett forum som Livsstil tycker jag är utmärkt, där har det till mångas glädje diskuterats både datorskrivbord och bilar.

För 17, stället heter ju till och med 99mac för att syfta på att det till 99 procent handlar om mac och 1 procent annat.

Den största anledningen till att vi höjer säkerhetsribban är ett fåtal inlägg med rent förtal.

Detta har både drabbat MacBarometern.com och 99mac.com (vi driver båda sidorna).

Vi har anmält det inträffade och har diskuterat saken med internetoperatören som personen har använt.

Tills vidare kan medlemmar registrera sig men inte skapa nya inlägg.

Jag är jätteledsen för detta och tycker det är så ruskigt tråkigt att folk kommer hit och förstör för oss. 99mac.com har i övrigt varit väldigt förskonat ifrån sådana här saker - vi har en riktigt bra community!

Vi har nu hittat dom två personer som under falska namn förtalat mig och min familj, f d anställda till mig och även moderatorer på detta forum.

Efter hot om polisanmälan mot företagen som dessa två personer är anställda på så har dom erkänt och kommer skriftligen be om ursäkt för sina uttalanden här på 99mac.com.

Vi har raderat dessa medlemmar ur våra register och hoppas därmed att vi slipper liknande tråkigheter i fortsättningen.

/Martin

Har tyvärr inte hunnit vara inne så mycket senaste tiden, och har tydligen missat något...
Jag tycker det är helt rätt med krafttag mot sabotörerna, bra Martin!
Många forum har gått ner drastiskt i nivå och ämnesval p g a att töntar fått göra sig "lustiga".
Det fina med 99mac, professionaliteten och den goda umgängestonen, ska vi ta vara på!

1
Bevaka tråden