Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Felkod -36 vid läsning från DVD

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Mitt problem består i att min PB 15" -alu Tiger är extremt svajjig när det kommer till att läsa in filer från hembrända DVD-skivor. Det verkar inte hänga ihop med huruvida det är -R el. +R. Ibland går det efter många försök och ibland går det inte alls. Det är alltid samma meddelande "...kunde inte läsa in filen XXX. (Felkod -36). Beror det på datorn, skivorna eller dvdbränningen? En del skivor är brända i Nero på en PC. Ibland funkar vissa filer från en skiva och sen inte andra från samma skiva. Är det nån som har liknande erfarenheter eller en idé om vad som kan vara problemet och vilka åtgärder jag borde vidta.

Tack på förhand

/Z

Jag har precis samma problem. Råkade ut för det idag senast. Jag misstänker att det beror på att jag bränt dem från Finder med en brännare (LaCie Porsche) som inte stöds av OS X (eller inte gjorde det när skivorna brändes), så systemet är patchat med PatchBurn. Otroligt irriterande är det i alla fall.

  • Oregistrerad
  • 2006-02-13 16:09

Hade samma problem .Det var brännhastigheten högst 2xdvd sen funka det.

B.D

1
Bevaka tråden