Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken DVD-brännare funkar i PM G4 AGP....??

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-02-12 18:41

Hej!
Jag har bl.a en G4 AGP 400 mhz med en cd-brännare, men vill byta upp mej till en dvd-brännare.Nu finns det en Samsung Writemaster TS-H552 att få tag i, är det nån som vet om den funkar i min burk??? Eller om det finns några andra IDE-brännare som ni vet om och rekommenderar....
Sen fryser min G4 tämligen ofta,vilka parametrar ska man kolla för att om möjligt få stopp på fryseriet, vilket är lite enerverande....ibland...;-)
Mvh,
Mikke

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-02-12 18:59

DVD-brännare, jag har en NEC DVD_RW ND-3500AG dual layers köpt hos Dustin för en billig penning.
Det finns annars en kompatibilitetslista nånstans på Apples webbsite. Där kan du se vilka fabrikat och modeller som funkar med Apples egen brännarprogramvara. Annars finns ju Toast.

  • Oregistrerad
  • 2006-02-13 10:19

Power Mac G4 933 MHz

_NEC DVD_RW ND-3550A:

Revision av fast programvara: 1.04
Sammankoppling: ATAPI
Stöd för bränning: Ja (stöds av tillverkaren)
Profilsökväg: /Library/DiscRecording/DeviceProfiles/PatchBurn-_necdvd_rwnd3550a.drprofile
Cache: 2048 K
Läser DVD: Ja
Skriver CD: -R, -RW
Skriver DVD: -R, -RW, +R, +RW, +R DL
CD med buffertskydd: Ja
DVD med buffertskydd: Ja
Skrivstrategier: CD-TAO, CD-SAO, CD-Raw, DVD-DAO
Medier: Nej

Funkar bra.

Dataprince 400:-

http://www.dataprince.se/?article=50029803

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-13 10:25

Mikke,

Här finner du en databas med kompatibla/inkompatibla CD/DVD-brännare:

http://forums.xlr8yourmac.com/drivedb/search.drivedb.lasso

Lycka till,

-Torkel

  • Medlem
  • 2006-02-13 10:48

Det mesta funkar väl, iaf med patchburn installerat?

  • Medlem
  • 2006-02-13 22:21

Kan rekommendera Pioneer 110D. Säker, snabb och relativt tyst. Funkar utmärkt i min G4 AGP med Sonnet 1,2 GHz.

/z

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-02-15 20:26

Tack.....

...för alla era konstruktiva förslag!! Det är härligt att kunna fråga här och få snabba&bra svar.....;-)
Var får man tag på PatchBurn och/eller kanske Toast ???
Mvh,
Mikke

  • Medlem
  • International user
  • 2006-02-15 20:31

Finns på www.patchburn.de, den är gratis. Toast får du däremot pynta för, men det är det värt.
Jag köpte en Samsung-brännare från Dustin för under 400 (exkl moms) som funkar kanon i en gammal G4, med patchburn. Man får lirka loss den främre plattan på släden för att den ska slinka ingen öppningen på datorn, men det förändrar inte funktionen.
Det får man f ö göra på nästan alla brännare som man monterar själv.

1
Bevaka tråden