Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har inte PB tillräckligt "stark" usb-port för Lacie mobile?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-02-13 04:19

Köpte en 80gb Lacie Mobile USB igår. Problemet är att den inte "orkar" starta när man bara pluggar in den i usb-porten på min 12" PB. Med hjälp av extrakabeln som hänger med (en ac>usb-kabel) så startar HDn fint, man kan t.o.m dra ut extrakabeln efter att hårddisken mountat.

Jag köpte just mobile-modellen för att slippa ha en massa extra kablar etc. Någon mer som har samma problem? Är PB-usbport för svag för att orka spinna upp den?

Kör du på batteri när du försöker utan ac-adaptern? Vad jag vet så sänker datorn strömmen till usb-portarna när man kör på batteri för att spara på just batteriet.

  • Medlem
  • 2006-02-13 09:12

Ja den är för svag för att driva USB-hårddiskar. Åtminstone är min PB 17" det. Ett sorgligt kapitel. Jag tror inte att styrkan sänks till några portar när man kör på batteri.

Det blir extra jobbigt när portarna sitter på olika sidor av datorn. Då måste man ha en förlängningskabel med sig också. Firewire är bättre.

  • Oregistrerad
  • 2006-02-13 23:38

Hmm jobbigt jobbigt. Jaja, jag slipper ju iaf den feta ac-adaptern, och det gar ju att koppla ur ena stromsladden nar den val mountat sa. Jag kopte USB eftersom jag redan kor ett firewireljudkort pa min enda firewirekontakt. Jag hoppas Apple atgardat detta i MacBook Pro.

1
Bevaka tråden