Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

3G + iBook?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2006-02-11 11:44

Så här är läget: åker en hel del på mässor och kränger tavlor, bussen vi använder, en Opel Vivaro rymmer inte på långa vägar alla tavlor som finns i lager varvid en dator kopplad till Internet är ett bra sätt att visa de tavlor som inte kommer med. Problemet är att det kostar ca 3500 kr för att få tillgång till en fast lina (observera ej trådlös utan en jäkla sladd som ska ligga och störa) på Älvsjömässan och det är lite för mycket pengar.

Till saken hör att vi har en iBook med blåtand och vi behöver inskaffa en ny mobil då chefens håller på att rasa i bitar. Går det att inskaffa en 3G-telefon som vid behov fungerar som modem till datorn? Företaget ligger i Hälsingland så telefonen måsta ansluta till telias nät för att vara funktionsduglig.

Tacksam för svar

Peter

Ja, det ska nog gå. Är inte så insatt i sånt där så någon som vet mer får komma och rätta/komplettera mig.

  • Medlem
  • 2006-02-11 15:09

Visst går det, jag har en Samsung Z500 med Tre kopplad till min Powerbook. Fungerar väldigt bra faktiskt. Men förstår inte riktigt varför du inte kan ha bilderna på datorn med en gång?

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2006-02-11 15:28
Ursprungligen av Tim:

Visst går det, jag har en Samsung Z500 med Tre kopplad till min Powerbook. Fungerar väldigt bra faktiskt. Men förstår inte riktigt varför du inte kan ha bilderna på datorn med en gång?

Visst kan bilderna ligga på datorn. Men det är en jäkla massa bilder som heter 1101, 1102... osv, hemsidan sköter det hela mycket smidigare. Hemsidan är för övrigt gjord med PHP och använder sig av skript som ligger på servern och att ladda ner den till datorn ligger över mitt kunnande.

Ursprungligen av Peth:

Visst kan bilderna ligga på datorn. Men det är en jäkla massa bilder som heter 1101, 1102... osv, hemsidan sköter det hela mycket smidigare. Hemsidan är för övrigt gjord med PHP och använder sig av skript som ligger på servern och att ladda ner den till datorn ligger över mitt kunnande.

Faktiskt inte så svårt att installera PHP på datorn. För när du väl gjort det och kan lägga hela sajten på din dator så behöver du ju ingen uppkoppling + att det komemr att gå MYCKET fortare att söka på sajten eftersom dne finns på din dator.

1
Bevaka tråden