Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macworld förändrar sin loginfunktion

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Numera måste man vara medlem i IDG-portalen IDG.SE för att få tillgång till Macworlds hemsida.

Inte så mycket mer att säga om det, men risken finns ju att det finns de som inte vill bli medlem i en hel portal för att komma åt en tidnings hemsida.

Risken finns ju att tidningen snart läggs ner.. alla klagar ju, hur är det med de vikande försäljningssiffrorna etc?

Många IDG tidningar som redan lagts ned...

Citat:

Skapades ursprungligen av: Jürgen B:
Risken finns ju att tidningen snart läggs ner.. alla klagar ju, hur är det med de vikande försäljningssiffrorna etc?

Jag klagar inte. Macworld.se har med alla viktiga nyheter och de är bättre skrivna än de på Macpressen.se.

Att det är gemensam inloggning till idg.se och Macworld.se tycker jag är bra. Tror att Cap & Design har gjort likadant på sin webbplats. Då kommer jag åt alla med samma användarnamn och lösenord.

[ 16-10-2001: Meddelandet ändrat av: Christian Aahs ]

Dessutom kostar registreringen ingenting och går väldigt snabbt. Sedan kan man om man är prenumerant snabbt knyta idg.se-kontot till sitt eget macworld-prenumerations-id.

Men det där lilla extra saknas fortfarande hos Macworld. En börskurs-ticker räcker inte.

[ 16-10-2001: Meddelandet ändrat av: Marcus Holmer ]

Tyvärr är nog MacWorld döende. Jag har visat tidningen och deras hemsida för kompisar (de kör Mac) och en av dem har påpekat att det är en "hemsksida", eftersom den är så tunn.

Nej, numera är det MacPressen, MacNytt, MacAddict m.fl som besöks av mig. MacWorld är inte vad den har varit och de tidningar jag nu provprenumererat på har inte gjort mig särskilt positiv. Webbsidan är alldeles för tunn för att vara värd att betala för.

Det blir inga fler MacWorld SE för min del. Jag har fått nog nu och tydligen har jag medhåll av andra.

Tyvärr är MacWorld och MacWorld.se döende och det är inte datorns fel.

Jag saknar följande på MacWorld.se:

1. Nyhetsarkiv.
2. Arkiv över dagens tips.
3. Presentation av tidningen och redaktionen.
4. Domino om Mac-spel.
5. Artiklar av samma typ som MacPressen börjat med (webbartiklar för prenumeranter).

Frånvaron av dessa punkter är anledningen till att jag anser att MacWorld är tunnsådd och ointressant i dagens läge.

Äh, jag prenumerarer för att jag tycker tidningen är bra, om dom har hemsida eller inte ger jag sjutton i. Vill man ha macnyheter kan man gå på nån annan av de tusentals sidor därute om det inte passar. Inte tror jag tidningen kommer dö pga en websida.

En liten kommentar bara: när en tidning gör om sin sida till en betaltjänst förväntar man sig faktiskt kvalitet. Jag och andra med mig resonerar på ett enkelt sätt:

"Jaha, en betaltjänst. Då får de hålla bra kvalitet på den så att den är värd pengarna!"

"Så tråkigt. Sämre än tidigare. Detta handlar om rån! MacWorld får ändra detta omedelbart, annars är de dödens."

MacWorld har numera en tunnsådd tidning och en tunnsådd hemsida. Därför läser jag andra tidningar och besöker andra sidor. Jag klagar också för att jag hoppas på en ändring (förbättrad kvalitet).

Det blir inga fler MacWorld hos mig, däremot Macworld US som är en bra tidning, tillsammans med MacPressen, MacFormat, MacAddict och The Mac (RIP).

Nej, skärpning MacWorld!

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2001-10-17 10:54

Och jag tycker INTE MacWorld är dålig. Det är väl bra att det finns flera (två) svenska Mac-tidningar som kompletterar varandera?!
Heja MacWorld.
(Struntar också i hurvida deras hemsida är bra - vitsen med internet är ju att man kan hitta information överallt?!)

Citat:

Skapades ursprungligen av: Jürgen B:
Risken finns ju att tidningen snart läggs ner.. alla klagar ju, hur är det med de vikande försäljningssiffrorna etc?

Många IDG tidningar som redan lagts ned...

De tidningssammanslagningar som skett på IDG är cirka ett halvår gamla, och var helt nödvändiga för att möta den vikande konjunkturen.

MacWorld har aldrig förekommit i några av de här diskussionerna, eftersom vi går bra. Vi får hela tiden in nya prenumerationer, och antalet prenumeranter ökar.

Annonsmässigt går MacWorld idag bättre än för ett år sedan.

MacWorld mår med andra ord bättre än på mycket länge.

Det betyder inte att vår webbsajt är så bra som den kunde vara. Det saknas en hel del funktioner innan vi är nöjda.

Nils Holmlöv
Chefredaktör, MacWorld

1
Bevaka tråden