Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

LaCie Mobile Porsche USB/Firewire

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-02-12 12:45

Hej, jag tänkte jag skulle köpa en "LaCie Mobile Porsche USB/Firewire"-disk, men vill först kolla med er. Vad är era erfarenheter? Finns det bättre alternativ?

Jag vill ha en strömlös disk som inte låter och vibrerar... ungefär.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-02-12 12:46
Ursprungligen av jakob:

Hej, jag tänkte jag skulle köpa en "LaCie Mobile Porsche USB/Firewire"-disk, men vill först kolla med er. Vad är era erfarenheter? Finns det bättre alternativ?

Jag vill ha en strömlös disk som inte låter och vibrerar... ungefär.

Strömlös blir nog svårt.:)

  • Oregistrerad
  • 2006-02-12 12:48

En disk som inte låter och en som inte vibrerar är också ganska svårt, men det är mina mål. Med andra ord så vill jag ha en hårddisk som tar ström från firewire-porten och som låter ganska lite. Såklart.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-02-12 15:50

Passa dig för Porsche-modellen. De har fått många klagomål.

  • Oregistrerad
  • 2006-02-12 16:08

Något annat förslag?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-02-12 16:18

Köp en 2,5" disk av känt märke och ett tomt chassi till den. Jag har ett par "Mobile Disk"-chassin som jag köpt från Kullander & Kullander. I den ena sitter en Samsung-disk, i den andra en Hitachi TravelStar, båda på 80 GB.
Funkar mycket bra, tyst och fint.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2006-02-12 16:19

Jag har 3 st Porsch-modell. Funkar bra tycker jag och så är de smidiga att ta med sig.

  • Oregistrerad
  • 2006-02-12 16:26

Det jag tyckte var bra var att den både var snygg och billig...

Jag tänker mig att jag kollar upp chassi och hårddisk hos Kullander & Kullander, men att jag köper sakerna här hemma i Stockholm. Eller finns det någon butik som erbjuder liknande utbud här?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-02-12 18:07

Jag har en 80GB USB, funkar jätte bra, tyst och smidig. Den ser dock väldigt svår ut att öppna om man nu skulle vilja byta disk. Tänk på att du matar ut den innan du drar ut sladden annars har systemet svårt att hitta den igen, omstart hjälper dock.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-02-13 20:14
Ursprungligen av jakob:

Jag tänker mig att jag kollar upp chassi och hårddisk hos Kullander & Kullander, men att jag köper sakerna här hemma i Stockholm. Eller finns det någon butik som erbjuder liknande utbud här?

Cupertino heter märket, http://www.cupertino.se/reseller/Vi-sljer-Cupertino-sp-6.html

1
Bevaka tråden