Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macmini och 30" cinema?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kommer det komma en ny macmini som har stöd för 30" cinema? Nån som hört något?

Den nya minin bör klara av att driva en 30".

Time will tell.

Bör den verkligen göra det? Klarar t ex nya (intel) iMacen det? Om inte iMacen klarar det så tror jag inte att de bygger in det i en billigare modell, speciellt inte eftersom det lär bygga på priset en del.

  • Medlem
  • 2006-02-11 12:08
Ursprungligen av irrelogical:

Bör den verkligen göra det? Klarar t ex nya (intel) iMacen det? Om inte iMacen klarar det så tror jag inte att de bygger in det i en billigare modell, speciellt inte eftersom det lär bygga på priset en del.

InetliMac klarar inte att driva en 30"-skärm.

Citat:

Take in more pixels

Designed to live in any room of the house, iMac now offers features that make it every bit at home in the office. For the first time ever, iMac lets you use a second display in extended desktop mode, in addition to simply mirroring the first. The mini-DVI port lets you connect to DVI displays, VGA monitors and projectors, and S-Video and Composite connectors, with the appropriate adapter (sold separately). iMac graphics supports up to 23-inch Apple Cinema Display.

http://www.apple.com/imac/graphics.html

Jag tänkte att dom nya Mac Books klarade av att driva en 30", och att det blir liknande kvalite i den dyraste minin som det blir i den billigaste Mac Booken. Fast det lär bli den dyraste som klarar av det om den nu får stöd för det.

Fast som du säger. Datorn ska vara billig så den lär knappast få det.

Ska sägas att gamla PBs klarade detta också, de med 128 Mb VRAM.

Tror inte Minin kommer få dubbellänkad DVI.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-02-10 19:27

Verkar ytterst tveksamt att minin skulle få stöd för 30" vid nästa uppdatering.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-11 11:42

minin är och kommer alltid vara en budjetdator. så nej, jag tror faktiskt inte att den har dubbellänkad dvi.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2006-02-11 13:32

Borde inte en Intel-iMac klara av det? Med samma grafikkort som MacBook Pro? Då MacBook Pro klarar detta? Märkligt i mina öron...

Ursprungligen av doGG:

Borde inte en Intel-iMac klara av det? Med samma grafikkort som MacBook Pro? Då MacBook Pro klarar detta? Märkligt i mina öron...

iMac har inte dubbellänkad DVI. Alltså ingen 30-tummare.

Är inte frågan ganska hypotetisk, den som köper en Mini för ~7000:- är antagligen inte samma person som köper en 30" skärm som 25 000:-. Det finns helt enkelt ingen anledning för Apple att bygga in duallink-dvi.

  • Medlem
  • 2006-02-11 19:15

Om man har tänkt skaffa den istf en äkta hdtv så kan det gott och väl vara ett alternativ.

Fast det är fortfarande en alldeles för liten marknad för att vara relevant. Dessutom vet vi inte om ens nya Mini kommer ha de hästkrafter som behövs för att avkoda HD-material.

1
Bevaka tråden