Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vem är jag?

Tråden skapades och har fått 32 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-02-10 22:32

Ja den frågan ställer jag ofta till mig själv, allt som oftast får jag inget svar! Jag har figurerat här till och från sedan ett år eller mer tebax.
Min första Mac köpte jag för ett halvår sedan drygt, och det är min allra första och jag är supernöjd! Mycket tack vare att jag loggade in här för ett år sedan eller nåt...och sedan fick kontakten med Mac på riktigt.

Nog om det. Jag heter Eva, och jag valde Picasso (konstnären)som nick för att jag beundrar hans verk och tycker att han är en ledstjärna när det gäller konst och synen på hantverk.
Själv frilansar jag en hel del med dekormåleri och scenografi, och ibland blir det en liten hacka.
Annars är jag väl förmodligen bara en grå liten projektledande kommunalråtta till vardags.
Men...det ger ändå en månadslön

Jag gillar öppna och raka människor som jag kan snacka med, det är det bästa jag vet.
Jag är inte helt ung men heller inte helt gammal och jag avskyr ordet "lagom". Jag är italienska i grunden och har bott i det här landet ett tag, det duger bra för det mesta men ibland suger det fett!!:)

För det mesta lagar jag ganska gott käk, dels för att jag tycker det är kul och för att jag gillar att dela den med dem jag tycker om....mat är en mycket viktig del av mitt liv.

Fortsättning följer......ska steka tigerräkor nu med vitlök och annat gott!
*jävla nattgäster*

  • Medlem
  • 2006-02-11 01:03

Välkommen till 99Mac! Jag tror du kommer hitta mycket användbar information här.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-02-11 01:47

Ja, även gipskatter är välkomna.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-02-11 12:48

Grazie!

Tilläggas kan att teknik/elektronik inte är min starka sida, jag vill t.o.m påstå att jag är skitkass på de områdena! För det mesta slutar det med katastrof när jag ska "pilla" med något. Datorn på jobbet (en pc förstås) har fått sig ett antal smällar (italienare har svårt med temperamentet när saker inte fungerar som de vill), och pc-Nisse får springa till undsättning titt som tätt....han brukar bara skaka på huvet. Sist han kom var datorn på väg ut genom fönstret...
Hemma har jag en PowerBook G4 12" 768 MB, och jag är jätteglad i den. Aldrig något strul med den, och den gör som jag säger för det mesta Den har i alla fall aldrig åkt på stryk!

  • Medlem
  • 2006-02-11 13:35

Prego! Alltid trevligt med mer tjejer i ett annars rätt killdominerat forum. Vet hur det är....... tror det är medelhavet som bygger upp ens heta temperament Har själv växt upp vid medelhavet, under min barndoms- och ungdoms somrar, i Cavallino. (pochi Km da Venezia) Numera är det tyvärr inte så ofta jag är i Italien, uppmärksamheten delas med Turkiet numera, då min bättre hälft har rötter där

Hoppas du får många bra tips och intressant läsning här även fortsättningsvis!

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-02-11 14:48

Compaesano!! Jag har mina rötter mer i nordvästra Italien och Côte d´Azur, Limone, Torino, Milano och sedan har jag bott i en del städer/byar längs med den franska kusten. Eze, Beaulieu, Monaco, Cagnes för att nämna några.

Jo, jag får många bra tips här, och framför allt lär jag mig nya saker varje dag! Det var inte helt lätt att switcha, för jag satt länge fast i gamla Windowsvanor. Nu är det tvärtom, så nu är det på jobbet jag får tänka om i stället.

Däremot har jag fortfarande svårt att förstå vad som står i vissa trådar, ibland är det för mig fullständigt obegripligt! Terminologin är lite för avancerad för mig, och ibland fattar jag inte ens vad det handlar om...men, men jag lär mig väl!

  • Medlem
  • 2006-02-11 21:35

Kul att se dig här Picasso! Du är rolig, bra och trevlig att tjôta med och du kommer säkert att liva upp 99mac (iaf ett tag, innan de slänger ut dig... )

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-02-11 21:44

Moi?? Slänga ut mig?? Qué?? Naaaae......
Kul att se dig med Giggs! Det var ett tag sedan......(skit i braxan-tiden?...:))

  • Medlem
  • 2006-02-11 21:49
Ursprungligen av Picasso:

Det var ett tag sedan......(skit i braxan-tiden?...:))

Nä, snarare slaska-gädda-tiden.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-02-11 21:56


Jo, det var tider det! Kul som fan....saknar det ibland!
Slaska gädda....ja, jevvlar!:eek:

Vi kan ha en slaska-tråd här! Det är ju ändå min tråd lixom.

  • Medlem
  • 2006-02-11 22:30
Ursprungligen av Picasso:


Jo, det var tider det! Kul som fan....saknar det ibland!
Slaska gädda....ja, jevvlar!:eek:

Vi kan ha en slaska-tråd här! Det är ju ändå min tråd lixom.

Plopp?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-02-11 22:41

Nej för helvitte!!! Inga plopp här om jag får be! Du är tillräckligt klyftig Giggs för att komma med annat än det!

tänker tillbaka till gamla offtopic.se tiden... aaaah.

plopp på er

Måste kladda lite i Din tråd och säga Välkommen!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-02-13 21:14

Idag har jag slaskat gädda. Det gick ganska bra.
Fast morfar Trocca var en mästare på det, det finns ingen bättre.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-02-13 21:58

Jag fick iofs aldrig förklarat vad "slaska gädda" betyder.....men jag kan ju alltid ana!:eek:
*snüsko fantasi*

  • Medlem
  • International user
  • 2006-02-13 22:01

Det är inget snüskig med det. Endast Troccan själv vet, men hon är ju inte här. Hon har ju peze.
Giggs och nxon vet nog mest om gäddslaskning.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-02-13 22:07

Kan inte du som vet, säga vad det betyder då?
Jag tror inte att Troca vet, det var nog bara du, Nixon och Giggs.
Det var en skojig tråd iaf.....

  • Medlem
  • International user
  • 2006-02-13 22:41

I know nothing, I´m from Barcelona.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-02-13 22:56


N. Coward?

Jag ska slaska kudde nu....;)

  • Medlem
  • 2006-02-13 23:02
Ursprungligen av Picasso:

Jag ska slaska kudde nu....;)

Usch då, ditt snüsko! :eek:

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-02-13 23:07

Va???? Moi snüsko! Det var ju inget snüskigt med det ju! Bestäm er nu grabbarna!!

Ni kan väl tala om vad det betyder?! Vad ska folk annars tro om mig nu!!!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-02-13 23:14

Tro?
Vi vet.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-02-13 23:19

Ni driver med mig........

  • Medlem
  • 2006-02-14 09:49
Ursprungligen av Picasso:

Ni driver med mig........

Näääääääää...

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-02-14 12:45

lustig tråd!

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-02-14 19:27

Jojomensan! Vänta bara tills grabbarna här ovanför drar igång, om de nånsin drar igång igen!:eek:
Då skrattar man så man måste gå ut och få luft, eller kasta sig i golvet i magkramper....:D
men de har nog legat av sig tror jag

  • Medlem
  • International user
  • 2006-02-14 19:29

Det är ingen som törs numera:(

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-02-14 19:33

Vaddårå? Det är ju min egen tråd ju, och här är det jag som bestämmer......tror jag
Nu ska jag slaska mozzarella iaf, fast jag inte vet vad det innebär

  • Medlem
  • 2006-02-16 22:57

Jag har läst alla inlägg i den här tråden.

Bevaka tråden